Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaran, Tamer-
dc.contributor.authorBaran, Serhat-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1309-9132-
dc.identifier.issn2147-7833-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42564-
dc.description.abstractTelevizyon (TV) teknolojik gelişimin insanlara sunduğu en önemli araçlardan birisidir. Dnsanlar için özellikle boş vakitlerini değerlendirdikleri bir eğlence aracıdır. Bununla birlikte insanlar izledikleri TV programlarındaki kişileri kendilerine model olarak almakta, bu kişiler gibi hareket etmekte ve bu kişiler gibi yaşamak istemektedirler. Bu durum pazarlamada sembolik tüketim olarak ifade edilen tüketim biçimini ortaya çıkarmaktadır. Sembolik tüketim, ürün, hizmet ya da markaların sembolik değerlere göre değerlendirilip tüketilmesidir. Tüketiciler kullandıkları ürün ve markalar aracılığıyla karşısındaki kişilere, kimliklerine ve sosyal statülerine ilişkin mesajlar gönderirler. Sembolik tüketimin ekonomik, psikolojik, sosyal vb. bir takım sonuçlarının olması kaçınılmazdır. Bu çalışmanın amacı TV’nin tüketicilerin tüketim davranışındaki rolünü ve neden olduğu sorunları ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için ilk bölümde Türkiye’de TV izleme alışkanlıklarına ilişkin veriler sunulmuş, ikinci bölümde sembolik tüketim kavramı ve TV’nin sembolik tüketim üzerindeki rolü, üçüncü bölümde sembolik tüketimin toplumsal sonuçları açıklanmıştır. Son bölümde ise TV’den kaynaklı toplumsal sorunların çözümüne ilişkin paydaşların sorumlulukları belirtilerek bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim;Sosyal Çalışma;Sosyolojien_US
dc.titleTelevizyon Programları, Sembolik Tüketim Ve Toplumsal Yansımalarıen_US
dc.title.alternativeTelevision Programmes, Symbolic Consumption and Societal Reflectionsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayı Ien_US
dc.identifier.startpage171 - 175-
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid303316en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept33.02. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-22T143443.572.pdf368.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.