Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42571
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTezcan, Didem-
dc.contributor.authorYücel, Mehmet Hakan-
dc.contributor.authorÜnal, Umut Burak-
dc.contributor.authorEdirne, Tamer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42571-
dc.description.abstractAmaç: Giriş: Sağlık hizmetlerinin kalitesini ve etkinliğini değerlendirmek için kullanılan yöntemlerden bir tanesi hastaların görüşlerini yansıtan hasta memnuniyeti anketidir. Bu çalışmanın amacı üçüncü basamak sağlık kuruluşundan hizmet alan hastaların sağlık hizmetleri hakkındaki memnuniyetlerini araştırmaktır.Gereç ve yöntem: Bu çalışma Pamukkale Üniversitesi Hastanelerinde Mayıs-Haziran 2013 tarihinde 102 hasta ile yürütüldü. Görüşmede literatür taraması sonucu hazırlanan ve yapılan tartışmalar sonrası oluşturulan bir anket kullanıldı. Anket 7 ve 14 maddeden oluşan iki bölümden ibaretti. Birinci bölümde kişilerin demografik verileri, ikinci bölümde memnuniyetle ilgili görüşleri sorgulandı. Hastane bekleme alanlarında davet edilen hastalardan katılmayı kabul eden kişilere yüz yüze soru-cevap şeklinde anket uygulandı. Bir anketin tamamlanması için yaklaşık dört dakika gerekti. Katılımcıların isimleri sorulmadı. Bulgular: Araştırmamıza katılan hastalar genel olarak (%78.4) verilen hizmetten memnun olduklarını belirtti. Hastaların %73.5'i muayene oldukları hekim tarafından dikkatlice dinlendiklerini ifade etti. Katılan hastaların %70.6'sı muayene olacağı doktoru kendi seçmediğini ve %59.8'i 15 dakika içinde muayene olamadığını bildirdi.Katılımcıların %66.7'sine yazılan ilaçların yan etkileri anlatılmamıştı. Sonuç: Hastaların genel memnuniyetini olumlu olarak etkileyen faktörlerin başında hekimin ilgisi ve zaman ayırması, ortamın temizliği ve konforu, kibar ve saygılı hizmet, mahremiyete saygı gösterilmesi ve bilgi verilmesi gelmektedir. Katılan hastaların cinsiyet, eğitim durumu ve gelir durumu hasta memnuniyeti üzerinde etkili bulunmamıştır. Hekim seçebilme, ilaçlar hakkında bilgi alma ve muayene için bekleme süresi hasta memnuniyeti üzerinde etkisiz bulunmuştur. Hasta memnuniyeti ile ilgili araştırmalara ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcil Tıp;Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Tıbbi Etik;Tıbbi İnformatik;Temel Sağlık Hizmetleri;Davranış Bilimleri;Sağlık Politikaları ve Hizmetleri;Psikolojien_US
dc.titleÜçüncü basamak sağlık kuruluşunda hasta memnuniyetien_US
dc.title.alternativePatients' satisfaction at tertiary careen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage57 - 62-
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid222140en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-22T155627.965.pdf239.52 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.