Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42598
Title: | Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Stresle Başa Çıkma Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi | Other Titles: | The Methods of Coping with the Stress Among Medical Faculty Students and the Relationship between Sociodemographic Characteristics and these Methods | Authors: | Ergin, Ahmet Uzun, Süleyman Utku Bozkurt, Ali İhsan |
Keywords: | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Hemşirelik;Psikoloji | Abstract: | Amaç: Bu çalışma Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. , 3. ve 6. sınıf öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemlerin sosyodemografik özelliklerle olan ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmamız kesitsel tipte bir araştırma olup, 2012 yılı Haziran ayında Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. , 3. ve 6. sınıf öğrencileri arasında tamamlanmıştır. Katılımcılara Folkman ve Lazarus tarafından geliştirilen "Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği" uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,9±2,7 olup, % 55,2'si kız öğrencidir. Katılımcıların % 42,7'si 1. sınıf, % 42,7'si 3. sınıf ve % 14,6'sı 6. sınıf öğrencisidir. "Kendine Güvenli Yaklaşım" erkeklerde (19,9±4,2) kadınlara (18,3±3,3) göre yüksek bulunmuştur (p=0,005). "İyimser Yaklaşım" erkeklerde (13,4±2,5) kadınlara (12,3±2,2) göre yüksek bulunmuştur. Çoklu analizler erkekler (p=0,006) ve yaşı daha büyük olanların (p=0,026) "Probleme Yönelik/Aktif " stresle başa çıkma tarzını benimsediğini, 1. ve 3. sınıf öğrencileri (p=0,01) ve (p=0,03) "Duygulara yönelik/Pasif" stresle başa çıkma tarzını daha sıklıkla kullandığını göstermektedir. Sonuç: Tıp Fakültesi öğrencileri stresle başa çıkma yöntemleri içerisinde en fazla "Kendine Güvenli Yaklaşımı", en az ise "Sosyal Destek Arama" yöntemini kullanmaktadır. Erkekler ve yaşı büyük olanlar "probleme yönelik/aktif " yöntemleri daha fazla kullanmaktadır. Tıp fakültesi öğrencilerinin stresle başa çıkma konusunda destek sağlayacak merkezlerin etkinleştirilmesi, bu ve benzeri çalışmaların sonuçlarının öğrencilere yönelik verilecek hizmetlerin kalitesini arttırmak için kullanılması uygundur | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42598 | ISSN: | 1300-9818 2147-124X |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-26T150058.981.pdf | 409.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.