Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42627
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Güner, Necdet | - |
dc.contributor.author | Çomak, Emre | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:14Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:14Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 2147-5881 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42627 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma Türkiye genelinde 30170 lise öğrencisine uygulanmış ve matematik dersi tutum ölçeği geliştirilmiş bir araştırma projesinin verilerine Bulanık Mantık yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Veri kümesini oluşturan her bir faktör bulanık sistemde ayrı bir giriş olarak ele alındığından, çalışmanın bulanık sistem girişleri dört adettir. Araştırmada kullanılan verilerin bulanıklaştırılması amacıyla üç çeşit alternatif üyelik fonksiyonu (üçgen tipi, yamuk tipi ve Gauss tipi) kullanılmıştır. Bulanıklaştırma birimi dışındaki bulanık sistem birimleri ise birbiriyle aynıdır. Kural tabanı 352 adet kuraldan oluşmaktadır. Durulaştırma biriminde ise alan merkezi (centroid) yöntemi kullanılmıştır. Yapılan hesaplamalar sonucunda Türkiye'de eğitim gören lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının öğrencilerin cinsiyeti, okumakta oldukları lise türü ve yaşadıkları coğrafi bölgelere göre nasıl değiştiği daha önceki proje sonuçları ile karşılaştırılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BULANIK MANTIK YÖNTEMİ İLE İNCELENMESİ | en_US |
dc.title.alternative | INVESTIGATING MATHEMATICS ATTITUDE FOR HIGH SCHOOL STUDENTS BY USING FUZZY LOGIC METHOD | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 189 - 196 | - |
dc.identifier.startpage | 189 | en_US |
dc.identifier.endpage | 196 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 240731 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 10.10. Computer Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-28T111719.265.pdf | 851.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.