Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42629
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Başkan, Özgür | - |
dc.contributor.author | Ceylan, Hüseyin | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:14Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:14Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 2147-5881 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42629 | - |
dc.description.abstract | Diferansiyel Gelişim Algoritması son yıllarda mühendislik optimizasyon problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Temel olarak Genetik Algoritma tekniğine benzer çalışma prensibine sahip olan Diferansiyel Gelişim algoritması, diğer sezgisel algoritmalara oranla yapısal olarak daha basit olmasına karşın optimum değerlere ulaşmada daha kararlı bir yöntemdir. Bu çalışmada, Diferansiyel Gelişim Algoritması ulaşım ağ tasarımı problemlerine uygulanmakta ve çözüm üzerindeki etkinliği incelenmektedir. Bu kapsamda, Birleştirilmiş Ulaşım Ağ Tasarımı ve kentiçi karayolu ağlarındaki yol kenarı park yerlerinin belirlenmesi problemlerinin çözümü için iki seviyeli programlama yaklaşımı altında DG algoritması tabanlı modeller geliştirilmiştir. Bu modellerde, üst seviyede optimum yatırım ve parklanma stratejileri araştırılırken, alt seviyede sürücü reaksiyonlarını temsil eden Deterministik Trafik Atama problemi Frank-Wolfe algoritması ve VISUM trafik modelleme yazılımı kullanılarak çözülmüştür. Önerilen modellerin etkinliklerinin belirlenmesi amacıyla Sioux-Falls test ağı üzerinde sayısal uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar Diferansiyel Gelişim Algoritmasının ulaşım ağ tasarımı problemlerinin çözümünde etkin şekilde kullanılabileceğini göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | ULAŞIM AĞ TASARIMI PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMÜNDE DİFERANSİYEL GELİŞİM ALGORİTMASI TABANLI ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 324 - 331 | - |
dc.identifier.startpage | 324 | en_US |
dc.identifier.endpage | 331 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 230478 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (80).pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.