Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıhan Musan, Meryem-
dc.contributor.authorKabaca, Tolga-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:18:00Z-
dc.date.available2022-05-17T12:18:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1304-429X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42706-
dc.description.abstractDinamik matematik yazılımları öğrencilerin deneme yanılmalar yapabileceği ortamlar sunarak matematiksel kavramları kendi kendilerine keşfetmelerine imkân tanımaktadır. Bu sayede matematiksel anlamanın daha kalıcı ve etkili şekilde desteklenebileceği söylenebilir. Bu çalışmada, matematiksel anlamayı ölçme yöntemlerinden biri olan Gözlenen Öğrenme Çıktısı Yapıları (Structures of Observed Learning Outcomes-SOLO) sınıflandırmasına göre dinamik matematik yazılımı destekli ortamda matematik öğrenen öğrencilerin matematiksel anlamalarının nasıl etkilendiğini belirlemek amaçlanmıştır. Yarı deneysel bir desen olan tek grup öntest-sontest kontrol grupsuz desene göre tasarlanan ve nitel veriler ile de desteklenen bu çalışmada 18 adet 8. sınıf öğrencisinden oluşan bir grup 4 hafta boyunca denklem ve eşitsizlikler konusunu çalışmışlardır. Öğrenme ortamında, dinamik matematik yazılımlarından GeoGebra yapılandırmacı bir felsefe ışığından kullanılmış, özellikle öğrencilerin farklı temsillerden yararlanarak deneme yanılmalar yapmalarına rehberlik edilmiştir. Açık uçlu sorulardan oluşan ön Kavramsal Anlama Tespit Sınavı (ön-test) ve son Kavramsal Anlama Tespit Sınavı (son-test) yardımı ile öğrencilerin matematiksel anlama seviyeleri SOLO sınıflandırmasına göre belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin ön-test ve son-test cevapları içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek cevaplardaki öğrencilerin üzerinde durdukları temel noktalar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin ön-test ve son-test solo anlama seviyeleri arasındaki farkın parametrik olmayan testlerden wilcoxon işaretli sıralar testi ile incelenmesi neticesinde anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen öğrencilerin SOLO anlama seviyelerinin bir parça artış gösterdiği ve son-test cevaplarında farklı temsilleri bir arada kullanma eğilimi sergiledikleri gözlemlenmiştir. Bu sonuç, farklı temsiller ışığında öğrenme tecrübesini hiç yaşamamış öğrencilerin matematiksel anlama seviyelerinin doğrudan etkilenmeyebileceği, ancak farklı temsilleri kullanabilme alışkanlığı kazanmaya başladıkları şeklinde yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTHE EFFECT OF DYNAMIC MATHEMATICS LEARNING ENVIRONMENT ON THE SOLO UNDERSTANDING LEVELS FOR EQUATIONS AND INEQUALITIES OF 8TH GRADERSen_US
dc.title.alternativeDİNAMİK MATEMATİK YAZILIMI DESTEKLİ ÖĞRENME ORTAMININ 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DENKLEM VE EŞİTSİZLİKLER ÜZERİNDEKİ SOLO ANLAMA SEVİYELERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage195 - 207-
dc.identifier.startpage195en_US
dc.identifier.endpage207en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid233914en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-21T132731.558.pdf714.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.