Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaşkale, Hatice Akgül-
dc.contributor.authorAk, Pınar Serçekuş-
dc.contributor.authorPartlak, Neslihan Günüşen-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:50Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:50Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2149-374X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42850-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kanser hastalarının bilgi kaynaklarını, bilgi gereksinimlerini ve sağlık personelinden beklentilerini incelemektir.Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de en sık kullanılan kanserle ilgili bir bloğun kullanıcıları olan, araştırmaya katılmayı kabul eden 120 kanser hastası oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından literatüre dayalı olarak hazırlanan Hastaların Sağlık Personelinden Beklentileri isimli anket formu kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan kanser hastalarının %82.5'i hastalıkla ilgili bilgiyi doktordan, %70.8'i internetten almaktadır. Buna karşılık hastaların %97.5'i doktordan, %39.2'si hemşireden bilgi almak istemektedirler. Hastaların %45.8'i sağlık personelinin iletişimini kısmen yeterli, %35.0'i yetersiz, %19.2'si yeterli olarak belirtmiştir. Hastaların doktorlardan beklentileri; tedavi ve hastalık hakkında bilgi alma, anlayış, daha iyi bir iletişim kurması, duygusal destek alma, hastalık ve tedavi hakkında karar vermede destek olması, saygı göstermesi ve daha fazla zaman ayırması/dinlemesidir. Hastaların hemşirelerden beklentileri; anlayış, saygı, daha iyi bir iletişim kurması, bakımın daha iyi olması ve duygusal destek almadır. Hastalar sağlık personelinden tedavi ve yan etkileri, hastalığın tekrarlama ihtimali, hastalığın psikolojik durum üzerine etkileri, prognoz, tedavinin ne kadar süreceği ve hastalık (ne olduğu ve nedenleri) gibi konularda bilgi almak istemektedir.Sonuç: Sağlık personelinin hastalığın ve tedavinin her aşamasında hastayı bilgilendirmesi, dinlemesi, anlayışlı olması ve desteklemesi önemlidir. Ayrıca sağlık personeli hastalar tarafından kullanılan bilgi kaynaklarının farkında olmalıdıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPsikiyatri Hemşireliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Tıbbi İnformatik;Temel Sağlık Hizmetleri;Davranış Bilimleri;Sağlık Politikaları ve Hizmetleri;Psikolojien_US
dc.titleKanser Hastalarının Bilgi kaynakları, Bilgi Gereksinimleri ve Sağlık Personelinden Beklentilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Cancer Patients' Information Sources, Information Needs and Expectations of Health Professionalsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage65 - 70-
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid195715en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.