Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErsan, Ceyhun-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42980-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 36-48 aylar arasında, okul öncesi eğitim almayan çocuğa sahip babalara çocuklarda dil gelişimini desteklemek amacıyla verilen baba eğitim programının, bu çocukların dil gelişim düzeylerine olan etkisini incelemektir. Bu amaçla araştırmacı tarafından Baba Dil Destek Programı (BADİDEP) geliştirilmiştir. Çalışmanın örneklemi Kütahya Emet İlçesinde yaşayan ve çocuğu okul öncesi eğitim almayan 42 baba ve onların çocuklarından oluşturulmuştur. Çalışmada öntest sontest kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Örneklemdeki 22 baba tesadüfi olarak deney grubuna alınmış ve 8 haftalık baba dil destek eğitimine katılmış, 20 baba kontrol grubuna alınmış ve herhangi bir baba eğitimi almamışlardır. Çocukların dil gelişim düzeyleri Peabody Resim-Kelime Testi ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre Baba Dil Destek Programı ile eğitime alınan babaların çocuklarının dil gelişim düzeyleri ile eğitim almayan babaların çocuklarının dil gelişim düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Dolayısıyla Baba Dil Destek Programı çocukların dil gelişim düzeylerini olumlu şekilde etkilemektedir. Çalışma, babalara verilen eğitimin çocuklarının dil gelişim düzeylerine olumlu etkisini ortaya koymakta ve bu yönüyle alan yazına katkı sağlamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPediatri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmalarıen_US
dc.titleBabalara Verilen Dil Eğitim Programının Çocukların Alıcı Dil Gelişimine Etkisi *en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue180en_US
dc.identifier.startpage51 - 71-
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid178381en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf836.22 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.