Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Hande-
dc.contributor.authorÇiçek, Zuhal-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1304-4796-
dc.identifier.issn2146-2844-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42981-
dc.description.abstractSosyal, ekonomik ve siyasal değişimler bireylerin kam usal alanda kendilerini ifade etme biçimlerini etkilemektedir. Kapitalist sistemle birlikte bireylerin kamusal alanda ilişki ve etkileşim biçimleri farklı alanlarda örgütlenmiş ve biçimlendirilmiştir. Tüketim kültürü bireylerin gündelik yaşamlarındaki iş, eğlence, alışveriş ve dinlenme gibi etkiliklerini büyük ölçüde dönüştürmüştür. Bireylerin farklı alanlardaki tüketim alışkanlıklarındaki bu dönüşümde alışveriş merkezlerinin büyük etkisi vardır. Gün geçtikçe sayıları artan alışveriş merkezleri sadece tüketicilerin satın alma davranışlarını ya da tüketim etkinliklerini biçimlendirmekle kalmayıp farklı sosyal sınıfa mensup olan bireylerin aynı kamusal alanda karşılaşmalarına, bireylerin sosyalleşmesine, sosyal benlik ve kimliklerini alışveriş merkezlerinin cazibeli fiziksel yapıları, farklı mimari özellikleri ve her kesime hitap eden popüler mekân ve mağazaları ile yeniden inşa etmelerine olanak sağlamaktadır. Bu makale Denizli ilinin farklı semtlerinde konumlandırılmış olan üç alışveriş merkezini kullanan tüketicilerin sosyo- ekonomik profillerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Forum Çamlık, Teras Park ve Sümer Park alışveriş merkezlerini kullanan 300 tüketici oluşturmaktadır. Örneklem grubuna anket uygulanmış ve değişkenler arasındaki ilişki ki- kare testi ile analiz edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleHayal ve gerçekliğin tüketildiği ve üretildiği yerler olarak alışveriş merkezlerien_US
dc.title.alternativeShopping Malls as places where imagination and reality consumed and produceden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage203 - 219-
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage219en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid173054en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept12.11. Sociology-
Appears in Collections:İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf292.36 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.