Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43003
Title: MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİR ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANESİ HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Other Titles: EVALUATION OF ENGINEERING FACULTY STUDENTS' OPINIONS CONCERNING THE SERVICES OF A UNIVERSITY LIBRARY
Authors: Çapraz, Ozan
Polat, Olcay
Abstract: Bu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi öğrencilerinin bir üniversite kütüphanesinin hizmetleri ile ilgili memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesidir. Bu amaçla, çalışmada iki temel problem araştırılmıştır. Birinci problem, mühendislik fakültesi öğrencilerinin üniversite kütüphanesi hizmetleri ile ilgili düşüncelerinin saptanmasıdır. İkinci problem ise, mühendislik fakültesi öğrencilerinin kazandıkları mesleki eğitimin kütüphaneyi kullanma becerileri ve alışkanlıkları üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmaya bölümlere göre tabakalı örneklem ile seçilmiş 160 kişilik mühendislik fakültesi son sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmış, analizinde ise frekans tabloları ve parametrik olmayan istatiksel analizler kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin aylık kütüphane kullanma sıklıkları, mühendislik eğitimlerinin kütüphaneyi kullanma beceri ve alışkanlıkları edindirmedeki yeterliliği ve kütüphane hizmetlerinin yeterliliği ölçülmüş ve değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin coğrafi bölge ve yaş bağımsız değişkenlerine göre kütüphane hizmetleri ile ilgili düşüncelerde bir farklılık tespit edilmezken, bölümlere ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir
URI: https://hdl.handle.net/11499/43003
ISSN: 1308-2922
2147-6985
Appears in Collections:Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.