Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43003
Title: | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİR ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANESİ HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Other Titles: | EVALUATION OF ENGINEERING FACULTY STUDENTS' OPINIONS CONCERNING THE SERVICES OF A UNIVERSITY LIBRARY | Authors: | Çapraz, Ozan Polat, Olcay |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi öğrencilerinin bir üniversite kütüphanesinin hizmetleri ile ilgili memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesidir. Bu amaçla, çalışmada iki temel problem araştırılmıştır. Birinci problem, mühendislik fakültesi öğrencilerinin üniversite kütüphanesi hizmetleri ile ilgili düşüncelerinin saptanmasıdır. İkinci problem ise, mühendislik fakültesi öğrencilerinin kazandıkları mesleki eğitimin kütüphaneyi kullanma becerileri ve alışkanlıkları üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmaya bölümlere göre tabakalı örneklem ile seçilmiş 160 kişilik mühendislik fakültesi son sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmış, analizinde ise frekans tabloları ve parametrik olmayan istatiksel analizler kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin aylık kütüphane kullanma sıklıkları, mühendislik eğitimlerinin kütüphaneyi kullanma beceri ve alışkanlıkları edindirmedeki yeterliliği ve kütüphane hizmetlerinin yeterliliği ölçülmüş ve değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin coğrafi bölge ve yaş bağımsız değişkenlerine göre kütüphane hizmetleri ile ilgili düşüncelerde bir farklılık tespit edilmezken, bölümlere ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43003 | ISSN: | 1308-2922 2147-6985 |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.