Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43117
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİnci, Fadime Hatice-
dc.contributor.authorKoştu, Nazan-
dc.contributor.authorÖzen Çınar, İlgün-
dc.contributor.authorKorkmaz Aslan, Gülbahar-
dc.contributor.authorKartal, Asiye-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:09Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:09Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1307-9557-
dc.identifier.issn1307-9549-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43117-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı sağlık eğitim materyallerinin okunabilirliğini ve tasarımını değerlendirmektir. Yöntem: Tanımlayıcı bir çalışmadır. Bu çalışmada Denizli'de birinci basamak sağlık hizmetlerinde kullanılan, Denizli İl Sağlık Müdürlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan 37 eğitim materyali incelenmiştir. Sağlık eğitim materyallerinin okunabilirliğinin değerlendirilmesinde Flesch okuma kolaylığı puanı ve Türkçe okunabilirlik değeri kullanılmıştır. Sağlık eğitim materyallerinin tasarımı araştırmacılar tarafından geliştirilen 27 maddelik liste ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Flesch okuma kolaylığı puanı 44,59±23,46, Türkçe okunabilirlik değeri 11,02±3,63'dür. Bu sonuçlar sağlık eğitim materyallerinin okumak için zor olduğunu göstermektedir. Eğitim materyallerinin tasarımında başlık, bilgi, içerik ve dil çok uygun, sayfa yapısı ve yazım stili, şekiller uygun değildir. Sonuçlar: Okunabilirlik düzeyi altıncı sınıf düzeyinden daha yüksek bulunmuştur. Bu nedenle, okuyucular tarafından kolay anlaşılabilmesi için yeniden düzenlenmesi önerilmektedir. Sağlık eğitim materyallerinin amacına ulaşabilmesi ve daha kolay anlaşılabilmesi için okunabilirliğinin yanı sıra düzen ve tasarım açısından da değerlendirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Tıbbi İnformatik;Temel Sağlık Hizmetleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Sağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.titleSağlık Eğitim Materyallerinin Okunabilirliği ve Tasarımıen_US
dc.title.alternativeThe Readability and Design of Health Education Materialsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage28 - 39-
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid234794en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf767.6 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

108
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.