Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43121
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorKandemir, Anıl-
dc.contributor.authorTuncel, İbrahim-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:11Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43121-
dc.description.abstractdeğerlendirme küpü çerçevesinde öğretmen yetiştirme programlarında yer alan lisans derslerinden "Öğretim İlke ve Yöntemleri" dersini değerlendirmek amaçlanmaktadır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden eş zamanlı çeşitleme stratejisi kullanılarak nicel ve nitel veriler eş zamanlı olarak toplanmış ve bulgular yorumlanırken birleştirilmiştir. Araştırma bir devlet üniversitesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) anabilim dalında Öğretim İlke ve Yöntemleri dersini alan 30 ikinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmadaki veri toplama araçları başarı testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu, kişisel bilgi formu ve gözlem formudur. Araştırmanın nicel bulgularına göre, öğretimin öğrencilerin bilişsel hedeflere ulaşmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nitel bulgulara göre; öğrencilerin bu dersin öneminin farkında oldukları, sürekli ve nitelikli dönüt almada sıkıntı yaşadıkları ve grup çalışmalarına yeterince alışık olmadıkları görülmüştür. Görüşme ve gözlemler, öğrencilerin Eğitim Bilimine Giriş ve Gelişim Psikolojisi I-II Yöntemleri dersindeki başarılarını da etkilediğine ilişkin bir algıyı ortaya çıkarmaktadır. Dersin içeriğinin öğretmen adaylarına mesleklerinde kullanabilecekleri yararlı bilgi ve becerileri kazandırabilecek nitelikte olduğu ancak dersin yalnızca bir dönem boyunca verilmesinin gerçekleşmesini Öğretmenlik araştırmalarla incelenerek bu derslerin yapılarının sürekli olarak gözden geçirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleHammond'un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi1en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Teaching Principles and Methods' Course in Scope of Hammond's Evaluation Cubeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage47 - 68-
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid219376en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.