Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.contributor.authorBayram, Ümmühan-
dc.contributor.authorArıcı, Semih-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:16Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:16Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1309-0712-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43160-
dc.description.abstractSosyal medyanın birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de tüketiciler ile etkileşime geçmek, ilişki kurmak ve marka farkındalığı oluşturmak amacıyla kullanımının hızlı bir şekilde arttığı görülmektedir. Turizm ürününün deneyime dayalı olması nedeniyle tüketilmeden önce ürün hakkında bir yargıya varmanın kolay olmaması ve sunulan hizmetlerin soyut yapısından dolayı satın alma öncesinde seyahat edenler için satın alma sürecinde bazı riskler oluşmaktadır. Bu nedenle otel işletmelerinin sundukları hizmetleri somutlaştırma ve tüketiciler ile iletişim çabalarına katkı sağlayan kaliteli görsellerin bulunduğu sosyal medya araçları önemli bir hale gelmektedir. Buna bağlı olarak bu çalışmanın temel amacı, otel işletmelerinin fotoğraf tabanlı bir sosyal medya aracı olarak Instagram'daki uygulamalarını incelemek ve otellerin fotoğraf tercihlerinde türlerine göre bir farklılık olup olmadığını analiz etmektir. Bu amaca yönelik olarak 10 - 15 Ağustos 2015 tarihleri arasında TripAdvisor tarafından ilan edilen Türkiye için en iyi otel kategorisinde bulunan ve Instagram kullananan otel işletmelerinin resmi Instagram hesaplarındaki paylaşımları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Ayrıca otel işletmelerinin türü ile paylaşımları arasındaki ilişki olup olmadığını analiz etmek için ki-kare ve içerik temaları ile takipçilerin işletmeye etkileşimi arasında ilişki olup olmadığı belirleyebilmek için ise Kruskal-Wallis H testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre otel işletmelerinin fotoğraf paylaşımları 11 tema altında toplandığı, kıyı ve şehir otellerini paylaşımlarında anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Ayrıca araştırmanın sonunda otel işletmeleri için bazı öneriler de sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm;İşletmeen_US
dc.titleOtel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi1en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Hotel Management Instagram Sharings with Content Analysis Method Within Social Media Marketingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage427 - 442-
dc.identifier.startpage427en_US
dc.identifier.endpage442en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid214571en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
crisitem.author.dept21.01. Gastronomy and Culinary Arts-
crisitem.author.dept21.04. Tour Guide Training-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.