Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzdel, Osman İsmail-
dc.contributor.authorAkdoğan, Dilek-
dc.contributor.authorAkdoğan, Ilgaz-
dc.contributor.authorTopal, Kenan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:21Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:21Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43201-
dc.description.abstractAmaç: "Tıpta İnsan Bilimleri", tıp ve sağlık özelinde insan deneyimlerini kaydeden ve yorumlayan tarih, edebiyat, sanat, felsefe, etik, hukuk, sosyoloji, arkeoloji, antropoloji ve psikoloji gibi alanlardaki sistematik çalışmaların tümüne verilen isimdir. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde 2010-2011 Eğitim-öğretim yılından itibaren "Tıpta İnsan Bilimleri Eğitim Programı" uygulanmaya başlanmıştır. Bu programın amacı, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin gelecekteki meslek yaşantısında etik ve estetik değerleri yüksek iyi hekimler olabilmesi için hastasının sadece biyolojik sorunlarını çözen değil aynı zamanda hastasını her yönüyle iyi tanıyabilen, empati yapabilen, hekimlik sanatının insani boyutunu anlayabilen ve böylece hastalarını biyopsikososyal bir bütün olarak görebilmelerini sağlamaktır. Program konferans, seminer, film izleme ve yorumlama saatleri, interaktif toplantılar şeklinde yapılandırılmıştır. Tıpta İnsan Bilimleri Programı'nın 4. Yılında programın değerlendirmesini yapmak, iyi işleyen faktörleri belirlemek, eksik yönleri görmek ve öğrencilerin önerilerini almak amacı ile bir anket planlanmıştır.Gereç ve yöntem: Anket programın uygulandığı 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Dönem 1 ve programı bir önceki yıl almış olan Dönem 2 öğrencilerine uygulanmıştır. Dönem 1 öğrencilerinden 86 öğrenci, Dönem 2 öğrencilerinden 84 olmak üzere toplam 170 öğrenci ankete katılmıştır. Ankette Tıpta İnsan Bilimleri programının amacı ile ilgili sorular sorulmuş ve programla ilgili öneriler istenmiştir.Bulgular: Bulgular değerlendirildiğinde iki sınıf arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Sonuç olarak, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıpta İnsan Bilimleri programı hedefleri arasında olan "entelektüel bakış açısını genişletme" ve "kişisel gelişime katkı" cevabı en yüksek ortalamaları almıştır.Sonuç: Tüm öğrenciler değerlendirildiğinde %92.4'lük bir oran ile programın devam etmesi istenmiştir. Programın bu sonuçlarla daha iyi bir düzeye getirilebileceği ve değişik konu başlıkları ile çeşitlendirilebileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Din Bilimien_US
dc.titlePamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi tıpta insan bilimleri programının dönem 1 ve dönem 2 öğrencileri tarafından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of humanities in medicine program by grade 1 and grade 2 students of Pamukkale University Medical Schoolen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage39 - 44-
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage44en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid199290en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.