Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEdirne, Tamer-
dc.contributor.authorKutlu, Murat-
dc.contributor.authorÖzhan, Bayram-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:24Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1304-2947-
dc.identifier.issn1307-9948-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43228-
dc.description.abstractGirifl: Literatürde tıp öğrencilerinin yafllılık ile ilgili düflünceleri hakkında tutarsız sonuçlar bildirilmektedir. Bu çalıflmanın amacı tıp öğrencilerinin yafllanma ve yafllılık eğitimi hakkındaki düflüncelerini saptamaktır. Gereç ve Yöntem: Bu çalıflma 160 ikinci sınıf tıp öğrencisi ile niteleyici olarak yapılmıfltır. Birhuzurevini ziyaret eden öğrencilerden bu tecrübelerini değerlendiren üç açık uçlu soruya yazılı yanıt vermeleri istenmifltir. Yanıtlar sürekli karflılafltırma yöntemi kullanılarak niteliksel olarak analizedilmifltir.Bulgular: Tıp fakültesi ikinci sınıf öğrencileri yafllanma hakkında hem olumlu, hem de olumsuz izlenimler sergilemifltir. Genel olarak yafllanmanın beraberinde tecrübe ve olgunluk getirdiğini düflünmektedirler. Buna rağmen, mutlu bir yafllanmanın bireysel özelliklere ve kiflisel etkenlerebağlı olduğu ve bunların yafllıların duygusal hayatlarını, dolayısıyla yaflam kalitesini etkilediğini belirtmifllerdir. Öğrencilere göre yafllanma önlenemez fizyolojik değifliklikler ile sonuçlanmakta veyafllanmanın doğal bir sonucu olarak ortaya çıkan hastalıkların çoğu tedavi edilememektedir. Öğrenciler yafllılar ile iletiflim konusunda kendilerini yetersiz hissettiklerini bildirmifl ve yafllıları dahaiyi anlayabilmeleri için eğitim programına geriatrik psikiyatri derslerinin konmasının önemine dikkat çekmifllerdir. Sonuç: Bu çalıflma hekim adaylarının yafllanma hakkındaki düflünceleri ve gelecekte yafllılarakarflı daha olumlu tutumlar sergileyen hekimler yetifltirmek için ele alınması gereken inanıflları daha iyi anlamamızı sağlamıfltıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Geriatri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titlePerceptions of second year medical school students regarding ageing and geriatric education: A qualitative studyen_US
dc.title.alternativeTip fakültesi ikinci sinif öğrencilerinin yaşlanma ve yaşlilik eğitimi hakkindaki görüşleri: Niteliksel bir çalişmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-84973647733en_US
dc.identifier.trdizinid211070en_US
dc.identifier.wosWOS:000391285300010en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (13).pdf148.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.