Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43249
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ersöz, Metin | - |
dc.contributor.author | Öner, Yusuf | - |
dc.contributor.author | Bingöl, Okan | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:23:26Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:23:26Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1884 | - |
dc.identifier.issn | 1304-4915 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43249 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 15 kw lık bir asenkron motor ile aynı stator yapısını kullanan ve yeni tasarlanacak olan Senkron Relüktans Motor (SynRM) karşılaştırılmıştır. SynRM'lar soğuk rotorlu motorlar olarak bilinmektedir. Asenkron motorlarda olduğu gibi rotorlarında bakır (alüminyum) çubuklar bulunmadığı için rotor bakır kayıpları sıfıra indirilmiş ve rotor kayıpları minimize edilmiştir. Bu şekilde kayıplar azaltılarak motor veriminde iyileştirmeler sağlanmıştır. Aynı asenkron motor statoru kullanılarak rotor geometrisi SynRM rotor geometrisinde tasarımı gerçekleştirilmiştir. Tasarım gerçekleştirilirken Ld/Lq oranı göz önünde bulundurularak akı bariyerlerinin tasarımı yapılmıştır. Rotor laminasyon sacları üzerindeki hava/ demir oranı motor performansı için önemli olduğu için tasarlanan laminasyon sacı üzerinde parametrik analizler gerçekleştirilmiştir. Bu parametrik analizler sonucunda laminasyon sacının 4 bariyerli olmasına karar verilmiştir. Asenkron motor ve SynRM analizleri karşılaştırılmıştır. Alınan değerlere göre SynRM'nin verim değerinde %3'lük bir yükselme meydana gelmiştir. Böylece verimi IE1 sınıfında olan asenkron motor rotoru değiştirilerek IE3 sınıfına yükseltilmiştir. Moment dalgalanmalarında yaklaşık % 8'lik bir iyileşme sağlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Akı bariyerli TLA tipi senkron relüktans motor tasarımı ve optimizasyonu | en_US |
dc.title.alternative | Flux barrier TLA-type synchronous reluctance motor design and optimization | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 31 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 941 - 950 | - |
dc.identifier.startpage | 941 | en_US |
dc.identifier.endpage | 950 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 218028 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q2 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 27.01. Electronics and Automation | - |
crisitem.author.dept | 10.04. Electrical-Electronics Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (19).pdf | 1.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.