Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43322
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Genç, Galip | - |
dc.contributor.author | Öksüz, Cumali | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:24:01Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:24:01Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43322 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konusunun, dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin, başarıya ve kalıcılığa etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Beş haftalık bir süre boyunca deney grubu ile yapılan matematik derslerinde, çokgenler ve dörtgenler konusu, dinamik matematik yazılımı ile işlenmiş, kontrol grubunda ise yürürlükte olan program takip edilmiştir. Araştırmada, veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş 26 maddelik "5. sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Başarı Testi" (Cronbach Alpha = .75), kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmaya başlamadan 1 hafta önce, eş zamanlı olarak ön test uygulanmış, araştırmanın hemen bitiminde son test ve de araştırma bittikten 8 hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler ilişkisiz t testi ve ilişkili t testi hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; "Çokgenler ve Dörtgenler" konusunu dinamik matematik yazılımı ile öğrenen deney grubu öğrencileri ile bu programın kullanılmadığı kontrol grubu öğrencilerinin son testleri arasında istatistiksel düzeyde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca "Çokgenler ve Dörtgenler" konusuna ilişki bilgilerin öğrencilerdeki kalıcılık düzeyi incelendiğinde, deney grubu öğrencilerinin konuya ilişkin bilgilerini daha uzun süre muhafaza edebildikleri tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Dinamik Matematik Yazılımı ile 5. Sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Konularının Öğretilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching 5th Grades Polygon And Quadrilateral Subjects Through Dynamic Mathematic Software | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 24 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1551 - 1566 | - |
dc.identifier.startpage | 1551 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1566 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 218955 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 442.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
922
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
206
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.