Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43322
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGenç, Galip-
dc.contributor.authorÖksüz, Cumali-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:24:01Z-
dc.date.available2022-05-17T12:24:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43322-
dc.description.abstractBu araştırmada, 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konusunun, dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin, başarıya ve kalıcılığa etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Beş haftalık bir süre boyunca deney grubu ile yapılan matematik derslerinde, çokgenler ve dörtgenler konusu, dinamik matematik yazılımı ile işlenmiş, kontrol grubunda ise yürürlükte olan program takip edilmiştir. Araştırmada, veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş 26 maddelik "5. sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Başarı Testi" (Cronbach Alpha = .75), kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmaya başlamadan 1 hafta önce, eş zamanlı olarak ön test uygulanmış, araştırmanın hemen bitiminde son test ve de araştırma bittikten 8 hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler ilişkisiz t testi ve ilişkili t testi hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; "Çokgenler ve Dörtgenler" konusunu dinamik matematik yazılımı ile öğrenen deney grubu öğrencileri ile bu programın kullanılmadığı kontrol grubu öğrencilerinin son testleri arasında istatistiksel düzeyde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca "Çokgenler ve Dörtgenler" konusuna ilişki bilgilerin öğrencilerdeki kalıcılık düzeyi incelendiğinde, deney grubu öğrencilerinin konuya ilişkin bilgilerini daha uzun süre muhafaza edebildikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDinamik Matematik Yazılımı ile 5. Sınıf Çokgenler ve Dörtgenler Konularının Öğretilmesien_US
dc.title.alternativeTeaching 5th Grades Polygon And Quadrilateral Subjects Through Dynamic Mathematic Softwareen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1551 - 1566-
dc.identifier.startpage1551en_US
dc.identifier.endpage1566en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid218955en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf442.02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

922
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

206
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.