Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43367
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akgün, Mehmet | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:24:08Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:24:08Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1303-4251 | - |
dc.identifier.issn | 2645-8950 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43367 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, üniversitelerde yürütülen eğitim ve öğretimin bir çok unsuru arasında yer alan öğretici ve öğrenci unsurlarından biri olan öğretici durumundaki öğretim elemanın, ideal bir öğretim elemanı olabilmesi için hangi niteliklere sahip olması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bilindiği üzere öğretim elemanı yüksek öğretimin vazgeçilmezlerinden biridir. Yüksek öğretimin nitelikli elemanlar yetiştirmesinin, nitelikli öğretim elemanlarına sahip olmasıyla mümkün olacağı şüphesizdir. İlk, orta ve lise eğitim ve öğretimlerinde, eğitim ve öğretimin temel unsurları olan öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişkilerin nasıl olması gerektiğiyle ilgili birçok çalışma yapılmasına rağmen, ne yazık ki, yüksek öğretimde aynı konunun çok az işlendiği görülmektedir. Bu nedenle yüksek öğretimde eğitim ve öğretimin iki önemli unsurundan biri olan öğretim elemanının hangi nitelikleri taşırsa, öğrencileri üzerinde kendisiyle ilgili olarak etkiler uyandırabileceği ve onların nitelikli birer insan ve vatandaş olmalarına katkılar sağlayabileceği önem arz ettiğinden, bahsi geçen konuda tecrübeye dayalı bilgiler verme gereği doğmuştur. Çalışmada sözü edilecek nitelikler, bir öğretim elemanı tarafından dikkate alınarak gereği yerine getirilirse, yüksek eğitim ve öğretiminin ana hedefi olan örnek insanın topluma kazandırılacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Yüksek Öğretimde İdeal Öğretim Elemanı Nasıl Olmalıdır? | en_US |
dc.title.alternative | How Ought an Ideal Academic Member In Higher Education to be? | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 26 | en_US |
dc.identifier.startpage | 197 - 204 | - |
dc.identifier.startpage | 197 | en_US |
dc.identifier.endpage | 204 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 222993 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 12.10. Philosophy | - |
Appears in Collections: | İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.20981-kuufefd.97116-271715.pdf | 172.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.