Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43618
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalburan, Çetin-
dc.contributor.authorKantar, Murat-
dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Atahan-
dc.contributor.authorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:24Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:24Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1309-243X-
dc.identifier.issn2547-9601-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43618-
dc.description.abstractBeklenen hizmet, algılanan hizmet kalitesinin belirlenmesinde önemli bir unsurdur. Deneyim, ağızdan ağıza iletişim, kişisel ihtiyaçlar ve işletmenin dışarıdaki iletişimi ise tüketicinin hizmete yönelik beklentisini etkileyen faktörlerdir. Bu çalışmada ilgili faktörlerden deneyim üzerine odaklanılmış ve hizmete ilişkin beklenti üzerinde geçmiş deneyimin öneminin varlığını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türk Hava Yolları'na (THY) yönelik olarak SERVQUAL ölçeğinin beklenti anketinden yararlanılmış ve hizmeti daha önce alan ile hiç almayanın o hizmet hakkındaki beklentileri arasındaki farklılık testine bakılmıştır. Araştırma kapsamında 176 öğrenciden elde edilen anket verileri analiz edilmiştir. Araştırmanın ilk bulgusu, geçmiş deneyim ile genel hizmet beklentisi (bir bütün olarak SERVQUAL beklenti anketi) arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı yönündedir. Bu bağlamda ortaya çıkan bir diğer sonuç, geçmiş deneyim açısından sınıflandırılan üç grubun arasında (aynı hizmeti aynı işletmeden daha önce almış olmak, aynı hizmeti farklı işletmeden daha önce almış olmak, daha önce böyle bir hizmet almamış olmak) genel hizmet beklentisi açısından anlamlı bir farklılık olmadığı yönündedir. Son söz olarak, gelecekteki çalışmalarda araştırmacıların analizlerinde geçmiş deneyim faktörüne yer vermeleri uygun olacaktıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİktisat;İşletmeen_US
dc.titleSERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?1en_US
dc.title.alternativeSHOULD PAST EXPERIENCE BE QUESTIONED IN SERVQUAL EXPECTATION SURVEY?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage121 - 134-
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid271681en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
crisitem.author.dept08.07. International Trade and Finance-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.