Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlıalp Zeyrek, Arife-
dc.contributor.authorKuzu Kurban, Nevin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:24Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:24Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1307-9557-
dc.identifier.issn1307-9549-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43620-
dc.description.abstractAmaç: Araştırma, hemşirelerin intramüsküler enjeksiyon uygulamasında Dorsogluteal ve Ventrogluteal bölge seçimi ile Z tekniğine yönelik bilgi ve uygulama sıklığında eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Tanımlayıcı ve yarı deneysel nitelikteki bu çalışma bir Üniversite Hastanesinde çalışan 169 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Verileri toplamak amacı ile sosyo-demografik özelliklere ilişkin soru formu, Z Teknik ve Ventrogluteal Bölgeye enjeksiyon ile ilgili bilgi formu, intramüsküler enjeksiyonda Dorsogluteal bölge, Ventrogluteal bölge ve Z tekniğini tercih etme nedenleri, intramüsküler enjeksiyonda Ventrogluteal, Dorsogluteal bölgeler ve Z tekniğini eğitim öncesi ve sonrası uygulama sıklıkları kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdeler, ortalamalar, Cochran's Q Testi, McNemar Testi, Friedman Testi, Marjinal Homojenlik Testi kullanıldı. Bulgular: Z Tekniği ve Ventrogluteal Bölge ile ilgili bilgi sorularına verilen doğru cevapların eğitim öncesi (10,4±2,17), eğitim sonrası (14,7±1,48) ve izlem (14,2±1,49) toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır. Hemşirelerin izlemde intramüsküler enjeksiyon uygulamasında Ventrogluteal.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Hemşireliken_US
dc.titleHemşirelerin İntramüsküler Enjeksiyon Bilgi ve Uygulamalarına Eğitimin Etkisi: Z Tekniği ve Ventrogluteal Alan*en_US
dc.title.alternativeThe Effect of Education on Knowledge and Administration of Intramuscular Injection of Nurses: Z Technique and Ventrogluteal Siteen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage26 - 37-
dc.identifier.startpage26en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid258072en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf964.81 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

30
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.