Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdıgüzel, Deniz Ünal-
dc.contributor.authorBarutçu, Süleyman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1302-1842-
dc.identifier.issn2587-005X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43640-
dc.description.abstractTüketici satın alma davranışlarına etki etmesi ve işletmeler tarafından farklılaşma aracı olması nedeniile sevimlilik kültürü ve sevimli pazarlama yaklaşımları pazarlama literatüründe önemli hale gelmiştir.Bu çalışmanın kavramsal analiz bölümünde, sevimlilik, sevimlilik kültürü, pazarlamada sevimlilik vesevimli pazarlama konuları açıklanmış, araştırma bölümünde ise tüketicilerin sevimli ürünlere yöneliktutumları ve sevimli ürünlerin satın alma davranışlarına etkisi sevimli ürünlerin kalite algısı, fiyatı,sosyal etki ve duygusal etki çerçevesinde analiz edilmiştir. 404 katılımcı ile yapılan araştırmasonuçlarına göre; katılımcıların (1) sevimli ürünlere yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğu, (2) sevimliürünlere karşı olan tutumlarının duygusal ve sosyal etkilerden etkilendiği ve (3) satın alma tercihlerindeise sevimli ürünleri pahalı ve düşük kaliteli değerlendirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarıışığında sevimli ürünler için en olumlu tutum gösteren tüketicilerin özellikleri açıklanmış ve pazarlamayöneticilerine önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş;İşletme Finans;İletişim;İktisat;İşletme;Halkla İlişkileren_US
dc.titleSevimlilik algısının satın alma davranışlarına etkisi: Denizli'de bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeImpact of cuteness perception on buying behaviour: a research in Deni̇zli̇en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issuePazarlama Kongresi Özel sayısıen_US
dc.identifier.startpage24 - 40-
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321852en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept22.07. Financial Banking and Insurance-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.