Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43668
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGölemezli Tomaş, Melda-
dc.contributor.authorBarutçu, Süleyman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:30Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1302-1842-
dc.identifier.issn2587-005X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43668-
dc.description.abstractDuyular ve duyusal uyarıcılar, tek başına veya bir arada, tüketicilerin ürün, marka, hizmet ortamı gibipazarlama unsurları hakkında çıkarım yapmasını sağlayarak, onların algılarına, değerlendirmelerine,tutumlarına ve davranışlarına etki eder. Son yıllarda, duyusal pazarlama yaklaşımı altında ele alınanduyular üzerine farkındalık artmıştır ve özellikle birden fazla duyunun etkileşiminin tüketici algılarınaetkilerinin incelendiği duyulararası etkileşim daha yoğun çalışılmaktadır. Bu çalışmada, görmeduyusunun koklama ve dokunma duyularına etkileri ele alınmıştır. Bu bağlamda, birden fazla duyuyahitap eden yumuşatıcı ürününde görsel bir uyarıcı olan siyah ambalaj renginin, kokunun yoğunlukbeklentisi, kokunun yoğunluk algısı ve çamaşırların yumuşaklık beklentisine etkileri incelenmiştir.Araştırma kapsamında tasarlanan iki deney sonucunda, siyah ambalaj renginin; kokunun yoğunlukbeklentisi üzerine etkisi olduğu, fakat ambalaj içindeki yumuşatıcının kokusunun yoğunluk algısı veçamaşırların yumuşaklık beklentisi üzerine etkisi olmadığı bulunmuştur. Buna dayanarak, üründe veyaambalajda kullanılan renklerin algılarının ürün kapsamında değerlendirilmesi gerektiği ve renklerinbilinen anlamlarının yanı sıra diğer duyular üzerindeki etkilerinin ürün/ambalaj tasarımlarında dahafazla dikkate alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş;İktisat;Tarih;Uluslararası İlişkiler;Siyasi Bilimler;Sosyolojien_US
dc.titleDUYUSAL PAZARLAMA VE DUYUSAL ETKİLEŞİMİN ÜRÜN ALGILAMALARINA ETKİSİ: YUMUŞATICI ÜRÜNÜNDE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeSENSORY MARKETING AND THE EFFECT OF SENSORY INTERACTIONS ON PRODUCT PERCEPTIONS: A RESEARCH ON FABRIC SOFTENERen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issuePazarlama Kongresi Özel sayısıen_US
dc.identifier.startpage149 - 169-
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid322048en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept32.03. Marketing and Advertising-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf585.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

232
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.