Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43683
Title: YÖRE HALKININ TURİSTLERLE İLİŞKİLERİNDE İLETİŞİM BECERİLERİ FARKLILIKLARININ SOSYO-DEMOGRAFİK FAKTÖRLERE GÖRE İNCELENMESİ:PAMUKKALE VE KARAHAYIT DESTİNASYONUNDA BİR ARAŞTIRMA
Other Titles: EVALUATING COMMUNICATION SKILLS DIFFERENCES BETWEEN LOCAL RESIDENTS AND TOURISTS DUE TO SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS: A RESEARCH ON PAMUKKALE AND KARAHAYIT DESTINATION
Authors: Ceylan, Seher
Özdipçiner, Nuray Selma
Abstract: Turizm sektörünün gelişimi, turistik destinasyondaki yöre halkını da yakından ilgilendirmekte ve yöre halkının turistlerle olan iletişimi önem kazanmaktadır. Literatürdeki araştırmalar, iletişim sürecini etkileyen önemli değişkenlerden biri olan iletişim becerilerinin, öğrenilebilir ve geliştirilebilir beceriler olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu açıdan bakıldığında, turizm sektöründe yöre halkının iletişim becerilerinin arttırılması, taraflar arası kültürel etkileşimin gelişmesi ve yöre halkının turizmin gelişimine olan negatif tutumlarının azaltılması açısından büyük önem taşır. Yöre halkının genel iletişim becerileri üzerinde, demografik faktörlerinin (yaş, cinsiyet, gelir durumu, medeni durum, eğitim ve turizm eğitiminin) farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada Denizli ili Pamukkale ve Karahayıt destinasyonundaki yöre halkından Likert ölçekli anket ile elde edilen veriler anova ve t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda söz konusu demografik faktörlerin iletişim becerileri üzerinde farklılık yarattığı tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43683
ISSN: 1308-2922
2147-6985
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.