Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43687
Title: Hemşirelerin Çocuk Hastalarda Karşılaştıkları Geleneksel Uygulamalar
Other Titles: Traditional Practices Encountered by the Nurses in Pediatric Patients
Authors: Çalbayram, Nazan Çakırer
Altundağ, Sebahat
Aydın, Bahise
Keywords: Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Amaç: Bu çalışma; çocuk hemşirelerinin hastalarındakarşılaştıkları geleneksel uygulamaları belirlemekamacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışmanın verileriçocuk hemşirelerden elde edilmiştir. Araştırmakapsamına çocuk kliniklerinde en az beş yıldır çalışanhemşireler alınmıştır. Onam veren hemşirelerle yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılarak bireyselgörüşme yapılmıştır.Bulgular: Hemşirelerle yapılan görüşme sonrasındaailelerin çocuklarına birçok geleneksel uygulamagirişiminde bulunduğu belirlenmiştir. Bunlar; sodaiçirme, şerbet içirme, ağzına hurma verme, alnınıbant ile gerdirme, üst dudak iç bağının kesilmesi,bileğe okunmuş ip bağlamak, göbeğe para bağlama,göbeğe sıcak kaşık değdirme, aspirin ile sirke karışımıiçirme, süte ceviz koyma, idrarını içirme, yanığa salçasürme, yaraya kavrulmuş soğan koyma vb. olaraksaptanmıştır.Sonuç: Geleneksel uygulamalar çocuk sağlığınıolumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle hemşireleriçinde bulunduğu toplumun kültürel özellikleri ileilgili veri toplamalı, hastalık durumunda ve sağlığıdevam ettirmek için yaptıkları uygulamaları belirleyebilmelidirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43687
ISSN: 1300-0853
2148-5348
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (25).pdf43.86 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.