Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzyiğit, Halil-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:38Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43846-
dc.description.abstractŞevket Dağ, Türk resim sanatının önemli ressamları arasında gösterilmektedir. Nasıl ki Süleyman Seyyit natürmortları, Feyhaman Duran portreleri, Nazmi Ziya manzaraları ile tanınıyorsa, Şevket Dağ da tarihi eserlerimizin iç mekânlarını betimlemekle ünlüdür. Şevket Dağ'ın yaşamı, Türk resim sanatının kabuk değiştirdiği bir döneme isabet etmektedir. Klasik ve akademik tarz resmin Osmanlı'daki uygulayıcıları olan Hüseyin Zekai Paşa, (Şeker) Ahmet Ali Paşa ve Osman Hamdi gibi isimlerin son yılları ile İbrahim Çallı, Hikmet Onat, Feyhaman Duran ve Nazmi Ziya gibi empresyonist tarzın öncü isimlerinin sanat hayatının başında kompozisyonlarındaki durağanlık ve çizgi kullanımı akademik sanatı, renk kullanımı ise empresyonistlerin özelliklerini çağrıştırmaktadır. yolları Şevket Dağ ile kesişmiştir. Sanatçının kompozisyonlarındaki durağanlık ve çizgi kullanımı akademik sanatı, renk kullanımı ise empresyonistlerin özelliklerini çağrıştırmaktadır. 1902 yılında gerçekleştirilen Pera/Beyoğlu Sergileri'nde ismine rastladığımız sanatçı, ömrü boyunca neredeyse İstanbul ve Ankara'da açılan tüm karma sergilerde kalabalık bir eser sayısı ile katılmıştır. 1909 yılında kurulan Osmanlı Ressamlar Cemiyeti'nden itibaren, Türk Ressamlar Cemiyeti ve Güzel sanatlar Birliği üyeleri ile birlikte aynı çatı altında sanat hayatını sürdürmüştür. Sanatçının resim tarzı, çağdaşı Viçen Arslanyan'ın az sayıdaki üretimi bir kenara bırakılırsa, neredeyse tektir. Şevket Bey'in zaman zaman natürmort ve manzara üretimleri olmakla birlikte, tarihî cami, han ve çarşı yaşamı tuvallerinin esas temalarını oluşturmaktadır. Hemen hemen her sergide aynı süjeleri eserlerine benzer üslup ile aktaran sanatçının çalışmalarına eleştirmenlerin yaklaşımı, bu çalışmanın esas içeriğini oluşturmaktadır. Mümkün olduğu kadar çok sayıda süreli yayın incelenerek sanatçının katıldığı sergileri ve yapıtlarını ele alan yazılara ulaşılmaya çalışılmıştır. Yapıtlarına getirilen eleştiriler irdelenerek, sanat hayatına daha geniş bir pencereden bakılması sağlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleENTERİYÖR/İÇ MEKÂN RESSAMI ŞEVKET DAĞ’IN KATILDIĞI SERGİLER VE ELEŞTİRİLERen_US
dc.title.alternativeEXHIBITIONS AND CRITICISMS THAT INTERIOR PAINTER ŞEVKET DAĞ ATTENDEDen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage405 - 446-
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage446en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid266342en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.07. Art History-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.