Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43910
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erden, Arzu | - |
dc.contributor.author | Cavlak, Uğur | - |
dc.contributor.author | Turhan, Kemal | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:44Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:44Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 1300-8757 | - |
dc.identifier.issn | 2148-0109 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43910 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmadaki temel amaç Türkiye'de yürütülmekte olan fizyoterapi lisans eğitim programlarının son sınıf öğrencileri ile programı yürüten öğretim elemanları tarafından değerlendirilmesiydi. Diğer amaçlar öğrencilerin ve öğretim elemanlarının eğitim programıyla ilgili memnuniyet düzeylerini karşılaştırmak ve öğrencilerin öğretim elemanlarından memnuniyet düzeylerini belirlemekti. Yöntem: Bu çalışmaya fizyoterapist mezun etmekte olan beş üniversitedeki lisans programına kayıtlı 348 son sınıf öğrencisi (yaş ortalaması: 22,86±1,56 yıl) ve bu programlarda görevli 69 öğretim elemanı (yaş ortalaması: 37,38±2,86 yıl) dahil edildi. Katılımcıların programlarındaki eğitim hizmetleri ile ilgili görüşleri iki anketle sorgulandı. Anket-1 (18 madde) eğitim programının içeriği, fiziksel ortam gibi alanlarla ilgili geribildirimleri yansıtan ifadelerden oluşmaktaydı. Anket-2 (20 madde) ise, öğrencilerin öğretim elemanlarını değerlendirdikleri anketti. Sonuçlar: Anket-1'in sonuçlarına göre, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının memnuniyet düzeyleri, eğitim programının içeriği, stajların etkinliği ve genel memnuniyet kategorilerinde en yüksekti. Fiziksel ortam, araç-gereç yeterliliği ve sınav kategorilerinde en düşüktü. Anket-2'nin sonuçlarına göre, öğrencilerin memnuniyet düzeyleri iletişim becerileri, sınav ve not verme kategorilerinde en düşüktü. Ders hazırlığı, mesleki bilgilendirme ve konu anlatım becerisi kategorilerinde en yüksekti. Tartışma: Sonuçlar, Türkiye'de fizyoterapi eğitiminin kalitesini artırmak için son sınıf öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının geri bildirimlerinin dikkate alınması gerektiğini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm | en_US |
dc.title | TÜRKİYE'DE FİZYOTERAPİ EĞİTİMİ MEMNUNİYET DÜZEYİ | en_US |
dc.title.alternative | LEVEL OF SATISFACTION WITH PHYSIOTHERAPY EDUCATION IN TURKEY | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 28 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 73 | en_US |
dc.identifier.endpage | 84 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 278626 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 16.01. Physiotherapy and Rehabilitation | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (3).pdf | 242.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
4
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.