Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43953
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoylu, Ali-
dc.contributor.authorÖzdipçiner, Nuray Selma-
dc.contributor.authorCeylan, Seher-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:15Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-5107-
dc.identifier.issn2536-4944-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43953-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17218/hititsosbil.448614-
dc.description.abstractDestinasyon imajı bireylerin bir yer veya destinasyon hakkındaki zihinsel şemaları, inanışları vefikirlerinin bütününü ifade etmektedir. Literatürde destinasyon imajına ilişkin çok sayıda çalışmaolduğu görülmektedir. Ancak bir yöreye ilişkin destinasyon imajının yerli ve yabancı turistler açısındannasıl algılandığı, ne gibi benzerlik ve farklılıkların olduğunu araştıran çalışmaya ulaşılamamıştır. Buçalışma özellikle iki önemli turizm paydaşı olan yerli ve yabancı turistlerin bir destinasyona ilişkin algıfarklılıklarının olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Pamukkale’de 250’si yerlive 237’si yabancı olmak üzere toplam 487 turiste anket uygulanarak yapılmıştır. 49 ifadeden oluşananket aracılığı ile yapılan araştırma sonucunda, yerli ve yabancı turistler arasında Pamukkaledestinasyonuna ilişkin imaj algıları arasında önemli bir farklılık olduğu gözlemlenmiştir. TuristlerinPamukkale’nin imajına ilişkin ifadelerin büyük bir kısmına yerli turistlere göre daha fazla katıldıklarıtespit edilmiştir. Buna göre Pamukkale’nin yabancı ziyaretçilerdeki imaj algısının yerli turistlere göredaha yüksek olduğu söylenebilir. Yabancı turistler Pamukkale’yi daha çok, doğal ve kültürel yapısınıkoruyan, turistik alt ve üst yapısı yeterli, insanları dost canlısı ve ucuz bir termal destinasyon olarakalgılamaktadırlar. Ayrıca Pamukkale’nin doğal çekicilikleri ve imajı yabancı turistler için bölgeyitercihte daha anlamlı bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyoloji;Ekoloji;Çevre Bilimleri;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleYerli ve yabancı turistlerin destinasyon imajına ilişkin algı farklılıkları: Pamukkale Örneğien_US
dc.title.alternativePerception Differences on the Destination Image of Domestic and Foreign Tourists: Pamukkale Sampleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage2481 - 2493-
dc.identifier.startpage2481en_US
dc.identifier.endpage2493en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.identifier.doi10.17218/hititsosbil.448614-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321576en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
crisitem.author.dept30.02. Hotel, Restaurant and Catering-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17218-hititsosbil.448614-596878.pdf333.74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.