Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTakmak, Şenay-
dc.contributor.authorKurban, Nevin Kuzu-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1309-5471-
dc.identifier.issn2687-2498-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43987-
dc.description.abstractAmaç: Kan basıncı (K.B.) ölçümü hemşirelik için temel bir beceridir. Literatürde K.B. bilgi ve gözlemedayalı ölçümlerde hemşire ve öğrencilerde yetersizlikler belirlenmiştir. Temel beceri olan K.B.’nın test edilmesiiçin geçerlik ve güvenirliği test edilmiş bu bilgi testinin hazırlama basamakları ve analiz sonuçlarının hemşirelikölçme değerlendirme alanına katkı yapması amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırma metodolojik olarak geliştirilmiştir. Araştırmaya katılmayı kabul eden 41 hemşirelik3. Sınıf öğrencisi örneklemi oluşturmaktadır. Etik kurul izni alınmıştır. Hedef davranışları kapsayan 60 maddeliksoru havuzu oluşturulmuştur. Taslak maddeler uzman görüşüne göre yeniden düzenlenmiştir. 39 maddeyeindirgenmiş testin ön uygulaması yapılmıştır. Madde analizinde her bir maddenin madde istatistiklerihesaplanmıştır. Madde istatistikleri ve kapsam geçerliliğine göre uygun olan 20 soru seçilmiştir.Bulgular: Seçilen soruların %75’i orta güçlükte olup, testin ortalama güçlüğü 0,58 olarak bulunmuştur.Maddelerin %55’i iyi ve çok iyi ayırt edicilik sağlarken, %15’i düzeltilerek teste dahil edilmiştir. Nihai testinKuder -Richardson 20 ve 21 değeri sırasıyla 0,68 ve 0,64 olarak hesaplanmış ve kısa maddeli bir test için güvenliolduğu belirlenmiştir.Sonuç: Yapılan çalışma ile geçerli ve güvenli kabul edilen çoktan seçmeli K.B. bilgi testi sunulmuştur.Hemşirelik eğitiminde diğer alanlarda da geliştirilen testlerin geçerlik ve güvenirliklerinin yapılması nesnel veadil bir ölçüm sağlayacak ve hemşire eğitimcilerin değerlendirmelerini kolaylaştıracaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKan basıncı ölçümü beceri eğitimini değerlendirmede yeni bir testen_US
dc.title.alternativeA New Test in Assesing the Education of Blood Pressure Measurementen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage271 - 278-
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage278en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid367154en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (73).pdf252.03 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.