Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44010
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, Hasan-
dc.contributor.authorSezer, Adem-
dc.contributor.authorŞanlı, Cennet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:22Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2630-6336-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44010-
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim coğrafya ders kitapları içeriğinde yer alan haritaların ne amaçla kullanıldığını ve kartografik özelliklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma, betimsel araştırma yöntemine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanarak 2017 yılında yayınlanmış lise düzeyindeki 9, 10, 11 ve 12. sınıf coğrafya ders kitaplarının doküman inceleme tekniğine uygun olarak taranması sonucunda elde edilmiştir. İncelenen toplam 207 haritanın kullanım amacı bakımından 73’ünün görselleştirme, 59’unun ölçme-değerlendirme, 47’sinin mekân algısı oluşturma ve 28’sinin de dağılışı gösterme amacıyla kullanıldığı tespit edilmiştir. Bu haritaların büyük çoğunluğunun doğruluk, eksiksizlik, açıklık-anlaşılırlık, kolay okunabilirlik ve güzellik şartlarını karşılamadığı görülmüştür. Haritaların adı, tarihi, ölçeği, yön oku, koordinat sistemi, veri kaynağı gibi harita olma kriterlerini sağlayan hususlarda da önemli hatalar olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında; ortaöğretim öğrencilerinin mevcut haritalarla Coğrafya Dersi Öğretim Programında yer alan harita becerilerine ilişkin kazanımlara ulaşmasını beklemek mümkün görülmemektedir. Harita becerilerinin tam olarak kazandırılabilmesi için mevcut ders kitaplarında tespit edilen aksaklıkların ivedilikte giderilmesi gerekmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational journal of geography and geography education (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaöğretim Coğrafya Ders Kitaplarında Haritaların Kullanımıen_US
dc.title.alternativeUSE OF MAPS IN SECONDARY SCHOOL GEOGRAPHY TEXTBOOKSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage20 - 39-
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid377043en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.06. Geography-
crisitem.author.dept12.06. Geography-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

144
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.