Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44181
Title: İnternet’ten Alışveriş Faktörleri Modelinin Oluşturulması ve Bilişsel Haritalama Tabanlı Karar Verme
Other Titles: Modeling of Internet Shopping Factors and Cognitive Mapping Based Decision Making
Authors: Kalburan, Çetin
Aydın, Oğuzhan
Haşıloğlu, Selçuk Burak
Keywords: İktisat;İşletme
Abstract: Fiziksel mağazadan yapılan alışverişler ile İnternet üzerinden yapılanalışverişler birçok açıdan farklılık gösterir. Genel olarak bu farklılıklarhem müşteriler hem de firmalar için neredeyse tüm sürece (satınalma öncesi, satın alma esnası ve satın alma sonrası) yayılmıştır. Buaraştırmada öncelikle algılanan risk ve risk azaltma öncülleri ile güven,fiyat, değer ve fayda faktörlerinin, İnternet’ten alışveriş üzerindekietkilerini ortaya koyan yapısal bir model oluşturulması hedeflenmiştir.Bir sonraki aşamada ise bilişsel haritalama yöntemi (BHY) ile ilgilifaktörlerin merkeziyet dereceleri araştırılmıştır. Araştırma sonucundaelde edilen bulgulardan en önemlisi risk azaltmanın algılanan güveniarttırmaya yönelik etkisidir. Ayrıca araştırma bulguları algılanandeğerin satın alma niyeti üzerindeki etkisinin önemini ortayakoymaktadır. BHY ile elde edilen bulgular ise algılanan güven faktörünün en yüksek dereceye, algılanan fayda faktörünün ise endüşük dereceye sahip faktör olduğunu göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44181
ISSN: 1309-6362
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
İnternet’ten Alışveriş.pdf432.66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.