Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalburan, Çetin-
dc.contributor.authorAydın, Oğuzhan-
dc.contributor.authorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:28Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:28Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1309-6362-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44181-
dc.description.abstractFiziksel mağazadan yapılan alışverişler ile İnternet üzerinden yapılanalışverişler birçok açıdan farklılık gösterir. Genel olarak bu farklılıklarhem müşteriler hem de firmalar için neredeyse tüm sürece (satınalma öncesi, satın alma esnası ve satın alma sonrası) yayılmıştır. Buaraştırmada öncelikle algılanan risk ve risk azaltma öncülleri ile güven,fiyat, değer ve fayda faktörlerinin, İnternet’ten alışveriş üzerindekietkilerini ortaya koyan yapısal bir model oluşturulması hedeflenmiştir.Bir sonraki aşamada ise bilişsel haritalama yöntemi (BHY) ile ilgilifaktörlerin merkeziyet dereceleri araştırılmıştır. Araştırma sonucundaelde edilen bulgulardan en önemlisi risk azaltmanın algılanan güveniarttırmaya yönelik etkisidir. Ayrıca araştırma bulguları algılanandeğerin satın alma niyeti üzerindeki etkisinin önemini ortayakoymaktadır. BHY ile elde edilen bulgular ise algılanan güven faktörünün en yüksek dereceye, algılanan fayda faktörünün ise endüşük dereceye sahip faktör olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisat;İşletmeen_US
dc.titleİnternet’ten Alışveriş Faktörleri Modelinin Oluşturulması ve Bilişsel Haritalama Tabanlı Karar Vermeen_US
dc.title.alternativeModeling of Internet Shopping Factors and Cognitive Mapping Based Decision Makingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage79 - 100
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid303537en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
crisitem.author.dept03.04. International Trade and Logistics-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
İnternet’ten Alışveriş.pdf432.66 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.