Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44190
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArpat, Bülent-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:30Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:30Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1694-7215-
dc.identifier.issn1694-7215-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44190-
dc.description.abstractTürkiye’de meslek yüksekokullarında (MYO) uygulanan işbaşı eğitimleri ile yüksek öğretimli gençişsizliğin azaltılması amaçlanmaktadır. İşbaşı eğitimleri günümüzde, MYO öğrencilerinin işgücüpiyasalarına geçiş uygulamalarından biri olarak ön plana çıkmaktadır. Bu uygulama ile öğrencilerebir taraftan emek piyasalarının ihtiyaç duyduğu nitelikler kazandırılırken, diğer taraftan öğrencilerinbu piyasaları tanımaları amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrenciler bir yandan işgücü pratiklerikazanırken, diğer yandan küçük ücret gelirleri ile bütçesine katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanınamacı Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulunda 4 programda 5 dönemdiruygulanmakta olan işbaşı eğitimlerini bugün gelinen nokta itibarıyla, tayin edilen kriterler açısındanilerleme/gerileme durumunu ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için PamukkaleÜniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu’nun 3+1 işbaşı eğitim sistemine başladığı 2015-2016 güzdönemindeki 74 öğrencinin likert tipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar ile bu dönemden 2017-2018bahar dönemine kadar olan ve 3+1 işbaşı eğitim sistemi kapsamında bulunan 372 öğrencinin likerttipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, işbaşı eğitimininniteliğini değerlendiren her değişken için artan skorlar elde edilmiştir. Buna göre MYO’larda işbaşıeğitimlerinin öğrencilere nitelik sağlama işlevini yerine getirmede başarılı bir model olduğu vegiderek daha çok destek gördüğü söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMeslek yüksekokullarında uygulanan işbaşı eğitimlerinde boylamsal bir değerlendirme: Honaz Meslek Yüksekokulu örneğien_US
dc.title.alternativeA longitudinal evaluation on-the-job training applied in vocational education: Honaz Vocational School exampleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage345 - 359
dc.identifier.startpage345en_US
dc.identifier.endpage359en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321999en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept31.06. Reservation of Ownership and Security-
Appears in Collections:Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA.pdf542.35 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.