Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44190
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Arpat, Bülent | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:30Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | - |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44190 | - |
dc.description.abstract | Türkiye’de meslek yüksekokullarında (MYO) uygulanan işbaşı eğitimleri ile yüksek öğretimli gençişsizliğin azaltılması amaçlanmaktadır. İşbaşı eğitimleri günümüzde, MYO öğrencilerinin işgücüpiyasalarına geçiş uygulamalarından biri olarak ön plana çıkmaktadır. Bu uygulama ile öğrencilerebir taraftan emek piyasalarının ihtiyaç duyduğu nitelikler kazandırılırken, diğer taraftan öğrencilerinbu piyasaları tanımaları amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrenciler bir yandan işgücü pratiklerikazanırken, diğer yandan küçük ücret gelirleri ile bütçesine katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanınamacı Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulunda 4 programda 5 dönemdiruygulanmakta olan işbaşı eğitimlerini bugün gelinen nokta itibarıyla, tayin edilen kriterler açısındanilerleme/gerileme durumunu ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için PamukkaleÜniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu’nun 3+1 işbaşı eğitim sistemine başladığı 2015-2016 güzdönemindeki 74 öğrencinin likert tipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar ile bu dönemden 2017-2018bahar dönemine kadar olan ve 3+1 işbaşı eğitim sistemi kapsamında bulunan 372 öğrencinin likerttipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, işbaşı eğitimininniteliğini değerlendiren her değişken için artan skorlar elde edilmiştir. Buna göre MYO’larda işbaşıeğitimlerinin öğrencilere nitelik sağlama işlevini yerine getirmede başarılı bir model olduğu vegiderek daha çok destek gördüğü söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Manas Journal of Social Studies | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Meslek yüksekokullarında uygulanan işbaşı eğitimlerinde boylamsal bir değerlendirme: Honaz Meslek Yüksekokulu örneği | en_US |
dc.title.alternative | A longitudinal evaluation on-the-job training applied in vocational education: Honaz Vocational School example | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 345 - 359 | |
dc.identifier.startpage | 345 | en_US |
dc.identifier.endpage | 359 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 321999 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 31.06. Reservation of Ownership and Security | - |
Appears in Collections: | Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA.pdf | 542.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.