Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44196
Title: Sosyal bilgiler derslerinde yerel tarih konuları ve yaklaşımları (1968-2018)
Other Titles: Local history subjects and approaches in social studies courses (1968- 2018)
Authors: Dağ, Muhammed
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Sosyal Çalışma;Sosyoloji
Abstract: Türkiye’de ilköğretim (ilkokul ve ortaokul) aşamasındaki tarih eğitimi, 1968’denberi genel olarak sosyal bilgiler dersi içinde sunulmaktadır. Sosyal bilgiler derslerininiçerik, kapsam, anlayış tarzındaki değişimlere paralel olarak tarih dersleri de pek çokdeğişim geçirmiştir. Tarih dersleri içinde kendisine yer bulan yerel tarih konuları ve bukonulara yaklaşım söz konusu bu durumdan etkilenmiştir. Bu makalede, 1968-2018yılları arasında sosyal bilgiler dersi merkezinde tarih eğitiminde yaşanan gelişmelerinyerel tarih konularını hangi yönde etkilediği sorgulanmaya çalışılmıştır. Araştırmadanitel yöntem kullanılmış olup, doküman analizi yapılarak veriler elde edilmiştir.Araştırmanın evreni 1939-2015 yılları arasında düzenlenen milli eğitim şuraları, 1968-2018 sosyal bilgiler öğretim programları, 1978-2015 yılları arası sosyal bilgiler derskitapları olmuştur. Maksimum çeşitlilik örneklemesi, örneklem seçme yöntemi olarakkullanılarak çok sayıda ve çeşitlikte dokümana ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44196
https://doi.org/10.14225/Joh1270
ISSN: 1308-5298
2148-4260
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
SOSYAL BİLGİLER.pdf470.77 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on May 27, 2024

Download(s)

374
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.