Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44248
Title: | Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | Other Titles: | Turkish Adaptation of the Empowering Leadership Scale for Educational Organizations: A Validity and Reliability Study | Authors: | Konan, Necdet Çelik, Osman Tayyar |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, Konczak, Stelly ve Trusty tarafından geliştirilen Güçlendirici Liderlik Ölçeği’ni eğitim örgütleri için Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Ölçeğin dil geçerliği çalışmaları yapılmış, dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra, 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinde görevli 220 öğretmene uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ölçeğin orijinalindeki altı faktörlü yapısının doğrulanamaması üzerine örneklem sayısı 421’e çıkarılarak istatistiksel analizler tekrar yapılmıştır. Ölçeğin tek faktörlü yapıdan yedi faktörlü yapıya kadar formları denenmiş ve üç faktörlü yapının kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda, okul müdürlerinin Güçlendirici Liderlik davranışlarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilecek üç faktörlü Türkçe formu oluşturulmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44248 https://doi.org/10.24106/kefdergi.434140 |
ISSN: | 1300-8811 2147-9844 |
Appears in Collections: | Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri.pdf | 411.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
340
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
306
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.