Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44248
Title: Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçe’ye Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Other Titles: Turkish Adaptation of the Empowering Leadership Scale for Educational Organizations: A Validity and Reliability Study
Authors: Konan, Necdet
Çelik, Osman Tayyar
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Konczak, Stelly ve Trusty tarafından geliştirilen Güçlendirici Liderlik Ölçeği’ni eğitim örgütleri için Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Ölçeğin dil geçerliği çalışmaları yapılmış, dilsel eşdeğerliğe sahip olduğu görüldükten sonra, 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinde görevli 220 öğretmene uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi (DFA) sonucunda ölçeğin orijinalindeki altı faktörlü yapısının doğrulanamaması üzerine örneklem sayısı 421’e çıkarılarak istatistiksel analizler tekrar yapılmıştır. Ölçeğin tek faktörlü yapıdan yedi faktörlü yapıya kadar formları denenmiş ve üç faktörlü yapının kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda, okul müdürlerinin Güçlendirici Liderlik davranışlarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilecek üç faktörlü Türkçe formu oluşturulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44248
https://doi.org/10.24106/kefdergi.434140
ISSN: 1300-8811
2147-9844
Appears in Collections:Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Güçlendirici Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri.pdf411.61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

340
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

306
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.