Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44265
Title: Tip 1 diyabetli çocukların hastalığa uyumunda eğitimin ve sosyal desteğin etkisi
Other Titles: The effect of social support and education at adaptation to disease in children with type 1 diabetes mellitus
Authors: Altundağ, Sebahat
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Hemşirelik;Psikoloji;Sosyal Çalışma
Abstract: Amaç:Bu çalışma, tip I diabetes mellituslu (T1DM) çocukların, hastalığa uyumunda eğitimin ve sosyal desteğinetkisi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve yöntem: Bir üniversite hastanesinin Çocuk Endokrinoloji Polikliniği’nde T1DM tanısı ile izlenen 8-13yaş grubu 23 hasta alınmıştır. Veriler, Tanıtıcı Bilgi Formu, Çocuklar için Sosyal Desteği Değerlendirme Ölçeği(Ç-SDDÖ), DM Bilgi formu ile toplanmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında tanımlayıcı istatistikler sayı-yüzde vetekrarlı ölçümlerde Wilcoxon eşleştirilmiş iki ölçek testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Hastaların eğitim ve sosyal destek girişimleri sonrası toplam sosyal destek puan ortalamalarında artışolduğu görülmektedir (p<0.05). Ayrıca eğitim faaliyetlerinden sonra tip 1 diabetli hastaların, diabet bilgisi puandüzeylerinin arttığı belirlenmiştir (p<0.05).Sonuç:Hemşirelerin ve ekip üyelerinin, T1DM’lu hastalara, sosyal destek programları, eğitim faaliyetleriyürütmesi, akran destek çalışmalarında teknolojinin kullanılması önerilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44265
https://doi.org/10.5505/ptd.2017.90958
ISSN: 1309-9833
1308-0865
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Tip 1 diyabetli.pdf3.99 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

458
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.