Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44265
Title: | Tip 1 diyabetli çocukların hastalığa uyumunda eğitimin ve sosyal desteğin etkisi | Other Titles: | The effect of social support and education at adaptation to disease in children with type 1 diabetes mellitus | Authors: | Altundağ, Sebahat | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Hemşirelik;Psikoloji;Sosyal Çalışma | Abstract: | Amaç:Bu çalışma, tip I diabetes mellituslu (T1DM) çocukların, hastalığa uyumunda eğitimin ve sosyal desteğinetkisi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve yöntem: Bir üniversite hastanesinin Çocuk Endokrinoloji Polikliniği’nde T1DM tanısı ile izlenen 8-13yaş grubu 23 hasta alınmıştır. Veriler, Tanıtıcı Bilgi Formu, Çocuklar için Sosyal Desteği Değerlendirme Ölçeği(Ç-SDDÖ), DM Bilgi formu ile toplanmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında tanımlayıcı istatistikler sayı-yüzde vetekrarlı ölçümlerde Wilcoxon eşleştirilmiş iki ölçek testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Hastaların eğitim ve sosyal destek girişimleri sonrası toplam sosyal destek puan ortalamalarında artışolduğu görülmektedir (p<0.05). Ayrıca eğitim faaliyetlerinden sonra tip 1 diabetli hastaların, diabet bilgisi puandüzeylerinin arttığı belirlenmiştir (p<0.05).Sonuç:Hemşirelerin ve ekip üyelerinin, T1DM’lu hastalara, sosyal destek programları, eğitim faaliyetleriyürütmesi, akran destek çalışmalarında teknolojinin kullanılması önerilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44265 https://doi.org/10.5505/ptd.2017.90958 |
ISSN: | 1309-9833 1308-0865 |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Tip 1 diyabetli.pdf | 3.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
78
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
458
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.