Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:40:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1303-328X-
dc.identifier.issn1303-328X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44350-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25282/ted.433132-
dc.description.abstractGiriş: Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi kulak burun boğaz klinikstajında ters yüz sınıf uygulanmaktadır. Ters yüz sınıf uygulamasındaöğrenciler mesai saatlerini klinik hizmetlerde değerlendirirken, çevrimiçisunulan dersleri ise bağımsız çalışma saatlerinde izlemektedirler. Buçalışmada ters yüz sınıf stratejisinin öğrenci klinik öğrenme iklimalgısındaki etkisi araştırılmıştır.Gereç ve Yöntem: Veriler Klinik Öğrenme İklim Ölçeği kullanılaraktoplanmıştır. Yetmiş altı öğrenci ölçek formunu doldurmuştur. Sonuçlarönceden rapor edilmiş ulusal verilerle karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrenciyazılı geri bildirimleri içeriği incelenmiş ve bu içerikler ilgili ölçekmaddeleri altında toplanmıştır. Bu şekilde geri bildirimlerden eldedilen ipuçları ile Klinik Öğrenme İklim ölçek sonuçları açıklanmayaçalışılmıştır.Bulgular: Çalışma grubunun puanları ulusal puanlardan daha yüksek bulunmuştur. Toplam ölçekpuan ortalamaları ulusalda 118.47±20.85 iken, araştırma grubunda (PAÜKBB) 149.65 ±12.04bulunmuştur. En yüksek fark ise klinik eğitim ortamı alt ölçek puanında ortaya çıkmıştır (Ulusal75.19±16.01 vs PAÜKBB 101.81 ± 8.55). Yazılı geri bildirimlerde de bu nicel verileri açıklayabilecekçok sayıda öğrenci yorumuna rastlanmıştır.Sonuç: Ters yüz sınıf uygulamasının öğrencilerin klinik öğrenme iklim algısını pozitif olaraketkilediği yönünde kanıtlar elde edilmiştir. Bu başarının bir kısmının öğretim üyelerinin ve uzmanlıköğrencilerinin klinik eğitim sürecine aktif katılımına da bağlı olduğu göz ardı edilmemelidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTıp Eğitimi Dünyasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleTers Yüz Sınıf Uygulamasında Klinik Öğrenme İkliminin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Clinical Learning Climate In A Flipped Classroom Implementationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage24 - 40-
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.identifier.doi10.25282/ted.433132-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid408797en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.