Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44514
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Başkan, Özgür | - |
dc.contributor.author | Ozan, Cenk | - |
dc.contributor.author | Ceylan, Hüseyin | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:41:48Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:41:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1308-6693 | - |
dc.identifier.issn | 1308-6693 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44514 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21923/jesd.459055 | - |
dc.description.abstract | Kentlerdeki trafik sıkışıklığı ekonomik, sosyal ve çevresel problemleri beraberindegetirmektedir. Bu problemlerin önüne geçmek isteyen yerel yönetimler, yolgenişletmesi, şerit ilavesi ve kavşak yenileme çalışmaları gibi pahalı yatırımlaryaparak ulaşım talebini karşılamaya çalışmaktadır. Ancak bilindiği gibi kentiçiulaşım ağlarında uygun ışık sürelerinin belirlenmesi ile yedek kapasiteyaratılabilmektedir. Bu kapasitenin kullanılması neticesinde trafik sıkışıklığı veberaberinde getirdiği olumsuz etkiler azaltılabilmektedir. Bu çalışmada kentiçiulaşım ağlarındaki yedek kapasitenin enbüyüklenmesi probleminin çözümü için ikiseviyeli bir model geliştirilmiştir. Üst seviyede Başlangıç-Varış (B-V) seyahat matrisiçarpanı enbüyüklenirken, alt seviyede trafik ataması problemi çözülmektedir.Geliştirilen modelin Allsop & Charlesworth test ağına uygulanması neticesinde yolağındaki bağların kapasiteleri aşılmadan B-V seyahat matrisinin yaklaşık %16artırılabileceği belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Kentiçi karayolu ağlarında ışık süreleri dikkate alınarak yedek kapasitenin eniyilenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Optimization of reserve capacity in urban road networks based on traffic signal timings | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 787 - 795 | |
dc.identifier.startpage | 787 | en_US |
dc.identifier.endpage | 795 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21923/jesd.459055 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 398593 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
KENTİÇİ KARAYOLU AĞLARINDA.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.