Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.contributor.authorMengi, Erdem-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:51Z-
dc.date.available2022-05-17T12:41:51Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1303-328X-
dc.identifier.issn1303-328X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44536-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25282/ted.530026-
dc.description.abstractAmaç; Kulak Burun Boğaz (KBB) Uzmanlık eğitiminde uzmanlıköğrencilerinin değerlendirilmesinde 360° değerlendirme yöntemininkullanılabilirliği, uygulamadaki zorluklar ve değerlendiricilerin tepkileri araştırılmıştır.Yöntem; İlk aşamada 6 KBB uzmanlık öğrencisi için standart 360°değerlendirme yapıldı. Değerlendirici olarak yedi farklı grup anketdoldurmuştur. Ayrıca her uzmanlık öğrencisi hem kendisi ve hem de arkadaşları için değerlendirme yaptılar. Değerlendirme sonucunda düşükpuan alınan başlıklar öğretim üyeleri ve uzmanlık öğrencisi ile yüz yüzegörüşülmüştür. Araştırmanın ikinci aşamasında uzmanlık öğrencileri veöğretim üyelerinden, 360° değerlendirme sürecine ilişkin yazılı ve sözlügeri bildirimler alınmıştır. Test güvenilirliği ve öğrenciler arası korelasyon istatistiksel olarak hesaplanmıştır. Nitel değerlendirmede ise geribildirimler ve araştırmacıların aldığı yazılı notlar, ilgili başlıklar altındatoplanarak değerlendirilmiştir.Bulgular; Toplamda 205 anket doldurulmuştur. Testin alt başlıklarında hesaplanan Cronbach alfa değerleri sonucunda anketlerin güvenilirolduğu görülmüştür. Artan kıdem yılı ile toplanan puanlar arasında pozitif yönde istatistiksel olarakanlamlı ve kuvvetli korelasyon saptanmıştır. Uzmanlık öğrencileri ve değerlendiricilerin 360°değerlendirmeyi olumlu karşıladıkları gözlenmiştir. Eğiticiler sonuçların davranış değişikliğineyol açacağına inanırken, uzmanlık öğrencilerinin de çoğunluğu bu düşünceyi paylaşmıştır. Negatifsonuçların öğrencilere bildirilmesinde ve iyileştirme planları yapılırken zorluklarla karşılaşılmıştır.Ayrıca araştırmada veri toplama ve değerlendirme sürecinin yoğun emek gerektirdiğigözlenmiştir.Sonuç; 360°d yöntemi KBB uzmanlık öğrencileri, eğiticiler ve değerlendiriciler tarafından ilgiyle karşılanmıştır. Araştırma da 360°dtüm aşamalarının çok yoğun emek gerektirdiğigörülmüştür. Sonuçların uzmanlık öğrencilerinebildirilmesinde ve danışmanlık süreçlerindezorluklarla karşılaşılmıştır. Bu nedenlerle, rutinuygulamaya geçmeden önce iyi planlanmış birhazırlık yapılması tavsiye edilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTıp Eğitimi Dünyasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKulak Burun Boğaz Uzmanlık Eğitiminde 360° Değerlendirmeen_US
dc.title.alternative360-degree Evaluation in Otorhinolaryngology Residency Trainingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage80 - 91-
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.doi10.25282/ted.530026-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid409297en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.25282-ted.530026-772906.pdf875.25 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.