Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44577
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDikbaş Torun, Emel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:56Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:56Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1304-3846-
dc.identifier.issn2619-9718-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44577-
dc.description.abstractBu çalışmada, Lu ve arkadaşları tarafından (2018) İngilizce olarak geliştirilen, gençlerin okul içi ve okul dışındaki sosyal medya kullanımını ölçen iki farklı ölçeğin Türkçeformunun geliştirilmesiyle, Türkiye’de üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımıdavranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. ÜniversiteÖğrencilerinin Okul Dışı Sosyal Medya Davranışları Ölçeği (ODSMD) 21 madde;Üniversite öğrencilerinin Okul İçi Sosyal Medya Davranışları Ölçeği (OİSMD) ise 10maddedir. ODSMD Ölçeği; tüketme, iletişim, oluşturma ve paylaşma olmak üzere dörtfaktörlü; OİSMD Ölçeği; tüketme, oluşturma ve paylaşma olmak üzere üç faktörlüyapıdadır. Çalışma verilerinin ilk bölümü, Ege Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinedevam eden toplam 806 üniversite öğrencisinin katılımıyla toplanmıştır. İkinci aşamaveriler için 365 öğrenciden veri toplanarak ölçeklerin doğrulayıcı faktör analizleriyapılmıştır. Çalışmaya toplam 1171 öğrenci katılmıştır. Dil eşdeğerliği sağlandıktansonra ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin, Bartlett’s, Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA), Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ve Cronbach’sAlpha testleri ile ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik hesaplamaları yapılmıştır. Sonuçlarda, tüm maddelerin faktör yüklerinin iyi olduğu ve her iki ölçek için de açıklanan toplamvaryansın yeterli düzeyde olduğu (OİSMD: %67,64. ODSMD: %56,71) görülmüştür.İki ölçeğin de iç tutarlılık değerlerinin tüm faktörler için kabul edilebilir düzeyde olduğugörülmüştür. SPSS 22 yazılımıyla yapılan açımlayıcı faktör analizleri ile elde edilensonuçlar, AMOS 23 yazılımıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizleri ile doğrulanarakTürkiye’de üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım davranışlarının okul içindeve dışındayken nasıl farklılaştığını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı eldeedilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Medya Davranışları Ölçeklerinin Türkçe Formunun Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAdapting Social Media Behavior Scales To Turkish: Validity and Reliability Analysisen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage217 - 234
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid364512en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.01. New Media and Communication-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Sosyal Medya Davranışları Ölçeklerinin.pdf617.97 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

202
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.