Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44602
Title: | Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi | Other Titles: | The Influence of Teachers’ Critical Thinking Tendencies on Organizational Commitment | Authors: | Kurban, Cennet Tok, Türkay Nuri |
Abstract: | Bu araştırmada öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinin, örgütsel bağlılık düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Denizli iline bağlı bir ilçede görev yapan 185 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerini ölçmek amacıyla Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği’nden, örgütsel bağlılık düzeylerini ölçmek için ise Meyer ve Allen’in geliştirdiği Örgütsel Bağlılık Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Eleştirel düşünme eğilimi değişkeninin örgütsel bağlılık üzerinde, kıdem yılının normatif bağlılık boyutu üzerinde ve okulda çalışma süresinin devam bağlılığı üzerinde anlamlı yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilişsel olgunluk boyutunun devam bağlılığı, duygusal bağlılık ve normatif bağlılık boyutlarında anlamlı bir etki oluşturduğu ve katılım boyutunun devam bağlılık boyutu üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu görülmektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44602 https://doi.org/10.24106/kefdergi.3275 |
ISSN: | 1300-8811 2147-9844 |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin.pdf | 498.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
26
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.