Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUçar, Fatma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:59Z-
dc.date.available2022-05-17T12:41:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2146-3301-
dc.identifier.issn2146-3301-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44606-
dc.description.abstractMuhafazakarlık günümüz Türkiye’sinde sıklıkla tartışılan bir kavram haline gelmiştir. Muhafazakarlık konusundaiki ana yaklaşım vardır. Bunlardan ilki muhafazakarlığı siyasi bir ideoloji olarak ele alırken diğeri onu bireysel birözellik, bir eğilim, tutum olarak değerlendirmektedir. Tutumlar bireylerin davranışlarını yönlendirir. Bu bağlamdamuhafazakar tutumların da bireyin davranışları üzerinde belirleyici unsurlardan biri olduğu varsayılmıştır. Buaraştırma kapsamında muhafazakarlık, tutum olarak ele alınmış ve kişilerin sahip olduğu muhafazakar tutumlarınreklam kodaçımlamalarında belirleyici olup olmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında reklamkodaçımlamaları katılımcıların muhafazakarlık düzeyine göre ele alınmış ve bu doğrultuda 30 kişi ile yarıyapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların muhafazakar tutumları Muhafazakarlık Ölçeği ileölçülmüş ve Lav Bardak reklamına yönelik kodaçımlamaları bireylerin muhafazakarlık düzeylerine göre içerikanalizi yöntemi esas alınarak temalar altında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları aynı reklamı izleyen katılımcılararasında muhafazakarlık düzeylerine göre farklı anlamlandırmaların yapılabildiğini ve bu anlamlandırmalarınmuhafazakarlığın ana bileşenleri ile benzerlik gösterdiğini ortaya koymuştur. Muhafazakar tutumların reklamkodaçımlamaları üzerinde belirleyici bir unsur olabileceği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleReklam kodaçımlamasında muhafazakar tutumlar üzerine nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative study on conservative attitudes in advertising encodingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage787 - 815-
dc.identifier.startpage787en_US
dc.identifier.endpage815en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid357719en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.01. New Media and Communication-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
A QUALITATIVE.pdf939.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.