Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44712
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akar, Hüseyin | - |
dc.contributor.author | Çelik, O. Tayyar | - |
dc.contributor.author | Karataş, A | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:43:50Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:43:50Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 2147-0146 | - |
dc.identifier.issn | 2147-0146 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44712 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin akademik kontrol odağı, başarıamaç yönelimleri ve kendini sabotaj düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemekamaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kilis7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesinde öğrenim görenöğrenciler oluşturmaktadır. Fakültede öğrenim gören tüm öğrencilereulaşmak mümkün olduğundan örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Bukapsamda çalışmaya gönüllü olarak katılan 286 öğrenciden elde edilenverilerle analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, akademik dışsalkontrol odağının ve performans-kaçınma yöneliminin üniversiteöğrencilerinin kendini sabotaj düzeylerini pozitif yönde anlamlı bir şekildeyordadığı, öğrenme-yaklaşma yönelimlerinin ise negatif yönde anlamlı birşekilde yordadığı belirlenmiştir. Akademik içsel kontrol odağı, öğrenmekaçınma yönelimi ve performans-yaklaşma yöneliminin ise öğrencilerinkendini sabotaj düzeylerini anlamlı bir şekilde yordamadığı tespit edilmiştir.Son olarak üniversite öğrencilerinin kendini sabotaj düzeylerindeki varyansınyaklaşık %29?unun öğrencilerin akademik dışsal kontrol odağı, öğrenmeyaklaşma ve peroformans-kaçınma yönelimleri ile açıklanabildiği sonuçlarınaulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Akademik kontrol odağı ve başarı amaç yöneliminin kendini sabotajı yordama düzeyinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the level of prediction academic locus of control, achievement goal orientations on self-handicapping | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1840 - 1859 | - |
dc.identifier.startpage | 1840 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1859 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 363585 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 01. Pamukkale University | - |
Appears in Collections: | Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
AKADEMĠK KONTROL ODAĞI V.pdf | 804.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
84
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.