Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkar, Hüseyin-
dc.contributor.authorÇelik, O. Tayyar-
dc.contributor.authorKarataş, A-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:43:50Z-
dc.date.available2022-05-17T12:43:50Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2147-0146-
dc.identifier.issn2147-0146-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44712-
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin akademik kontrol odağı, başarıamaç yönelimleri ve kendini sabotaj düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemekamaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kilis7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesinde öğrenim görenöğrenciler oluşturmaktadır. Fakültede öğrenim gören tüm öğrencilereulaşmak mümkün olduğundan örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Bukapsamda çalışmaya gönüllü olarak katılan 286 öğrenciden elde edilenverilerle analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, akademik dışsalkontrol odağının ve performans-kaçınma yöneliminin üniversiteöğrencilerinin kendini sabotaj düzeylerini pozitif yönde anlamlı bir şekildeyordadığı, öğrenme-yaklaşma yönelimlerinin ise negatif yönde anlamlı birşekilde yordadığı belirlenmiştir. Akademik içsel kontrol odağı, öğrenmekaçınma yönelimi ve performans-yaklaşma yöneliminin ise öğrencilerinkendini sabotaj düzeylerini anlamlı bir şekilde yordamadığı tespit edilmiştir.Son olarak üniversite öğrencilerinin kendini sabotaj düzeylerindeki varyansınyaklaşık %29?unun öğrencilerin akademik dışsal kontrol odağı, öğrenmeyaklaşma ve peroformans-kaçınma yönelimleri ile açıklanabildiği sonuçlarınaulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAkademik kontrol odağı ve başarı amaç yöneliminin kendini sabotajı yordama düzeyinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the level of prediction academic locus of control, achievement goal orientations on self-handicappingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1840 - 1859-
dc.identifier.startpage1840en_US
dc.identifier.endpage1859en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid363585en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept01. Pamukkale University-
Appears in Collections:Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
AKADEMĠK KONTROL ODAĞI V.pdf804.72 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.