Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkdeniz Ar, Aybeniz-
dc.contributor.authorÖztürk, Meltem-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:43:51Z
dc.date.available2022-05-17T12:43:51Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2667-5625-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44720-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.30286-
dc.description.abstractSon yıllarda pazarlama kararlarının alınmasında gerek STEP(Sosyo-Kültürel, Teknolojik, Ekonomik ve Politik Çevre Analizleri) gerekseSWOT (Üstünlükler, Zayıflıklar, Fırsatlar ve Tehditlerin Analizi) ve rakipanalizlerinin yapılmasının yanı sıra, müşteri iç görülerinin araştırılıpanaliz edilmesi, doğru pazara uygun pazarlama kararları ile pazaraçıkma, ulusal ve uluslararası pazarlarda başarıyı belirleme noktasındaönemlidir. Bu çalışmanın amacı, UNESCO’nun 2013 yılında soyutkültürel mirasımız arasında belirlediği Türk kültürüne has Türk kahvesitüketiminin motivasyonel faktörlerini yani tüketim iç görüleriniaraştırmaktır. Bu faktörlerin araştırılması, hem ulusal hem deuluslararası pazarda Türk Kahvesi marka yaratıcılarının pazara girme vepazara tutunmalarında vizyoner bakış açılarını geliştirmeleri ve uygunkonumlandırma stratejileri ile pazara çıkmaları açısından önemlidir. Buamaçla 2018 yılı içerisinde Ocak ve Eylül ayları arasında, her yaşaralığından, çoğunluğu İstanbul, Balıkesir ve Denizli’de ikamet eden, 33kahve tüketicisi ile derinlemesine görüşme yapılmıştır. Araştırmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri,araştırmacıların geliştirdiği yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türk kahvesini tüketenlerarasında özel pişirme usullerinin öne çıktığı, genelde sağlık faktörünedeniyle sade ve çok az şekerli içme yöntemlerinin denendiği, görselolarak özellikle bakır cezve ve şık fincanlar talep edilirken, tahta kaşıkkullanımı, az kavrulmuş kahve ve közde/korda pişirme usullerinin talepedildiği de belirtilmiştir. Kahve tüketiminin motivasyonel faktörleri arasında kişisel faktörlerden çok sosyalleşme, rahatlama sağlaması, gruphalindeyken kahve tüketme isteği, sohbet üretme, sohbeti geliştirmearacı olarak tüketme ve ayrıca eğlence faktörü olarak görülmesi, eskidostları anma ve vakit geçirme aracı olarak kahve içmeyi tüketmeisteğinin, araştırmanın desenleri olarak ortaya çıktığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Economics, Finance, Politicsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürk kahvesi tüketiminde motivasyonel faktörlerin nitel analizen_US
dc.title.alternativeQualitative analysis of motivational factors of Turkish coffee consumptionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage639 - 658
dc.identifier.startpage639en_US
dc.identifier.endpage658en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.30286-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid341344en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept32.03. Marketing and Advertising-
Appears in Collections:Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
TÜRK KAHVESİ TÜKETİMİNDE.pdf639.25 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

218
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.