Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44836
Title: Sağlıkla İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları ve Etkileyen Faktörler
Other Titles: Attitudes Towards Gender Roles of University Students Studying at Health Related Departments and Affecting Factors
Authors: Kartal, Asiye
Aslan, Gülbahar Korkmaz
Taşdemir Yiğitoğlu, Gülay
Turan, Türkan
Akan, Gülçin
Abstract: Bu çalışmada, üniversitede sağlıkla ilgili bölümlerde öğrenimgören öğrencilerin, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek amaçlandı. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte bir araştırmadır. Araştırma, Pamukkale Üniversitesi SağlıkBilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Fizik Tedavi ve RehabilitasyonYüksekokulu ile Tıp Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerle yürütülmüştür. Toplam 501 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, öğrenci bilgi formu ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri TutumÖlçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,09±2,33’tür. Öğrencilerin %47,7’si hemşirelik bölümünde,%20,2’si fizik tedavi ve rehabilitasyon yüksekokulunda, %32,1’i ise tıpfakültesinde okumaktadır. Öğrencilerin, toplumsal cinsiyet rolleri tutumpuan ortalamaları incelendiğinde, en yüksek puan ortalaması eşitlikçicinsiyet rolü (35,96±4,70); en düşük puan ortalaması ise erkek cinsiyetrolüdür (24,40±4,22). Öğrencilerin, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkintutum toplam puan ortalaması 155,24±21,02’dir. Yapılan analiz sonucunda kadınların, hemşirelik öğrencilerinin, ilde yaşayanların ve annebabasının eğitim durumu yüksek olan öğrencilerin daha eşitlikçi tutumasahip olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eşitlikçi tutumlara sahip olduklarını söyleyebiliriz. Sağlık profesyonellerinin, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkineşitlikçi tutumlara sahip olmaları, hizmet verdiği bireylerin eşitlikçibakış açısına sahip olmalarına yol gösterici olacaktır. Bu nedenle, öğrencilerin eşitlikçi cinsiyet algısını geliştirmek için müfredatların gözden geçirilmesi önemlidir. Müfredatta bu konuların daha fazla elealınması önerilmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44836
https://doi.org/10.5336/mdethic.2020-74155
ISSN: 1303-4332
2146-8982
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Sağlıkla İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite.pdf360.59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.