Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErdoğan, Türkan-
dc.contributor.authorVakıf, Bilge-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:24Z
dc.date.available2022-05-17T12:45:24Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-4921-
dc.identifier.issn2458-908X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44935-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21497/sefad.845480-
dc.description.abstractBu çalışma, “geleneksel” çocukluk sosyolojisinden “yeni” çocukluk sosyolojisinedoğru evrilen çocukluk sosyolojisinin gelişme çizgisini, çocuğa yönelik yeni eğilimlerini vekuramsal temellerinin nasıl biçimlendiğini tahlil etmeyi amaçlamaktadır. Literatürtaramasına ve değerlendirmesine dayalı olarak gerçekleştirilen çalışma, amacıdoğrultusunda kuramsal bir nitelik arz etmektedir. Çocuk ve çocukluk dönemine ilişkinçalışmalar yapan çocukluk sosyolojisi, sosyoloji disiplini içerisinde tarihsel, kültürel, politikvb. koşullar sebebiyle daha geç tarihsel bir dönemde gelişmiştir. Geleneksel çocukluksosyolojisi “sosyalizasyon” paradigması üzerinden gelişirken, yeni çocukluk sosyolojisi,“toplumsal aktör/toplumsal inşa olarak çocuk” anlayışı çerçevesinde gelişmiştir. Feministhareketler, çocuk haklarının gelişimi, çocuğa yönelik yeni sosyolojik yaklaşımlar, çocukluksosyolojisi anlayışını yeniden biçimlendiren gelişmeler olmuştur.1990’lı yıllardan itibarençocuklara yönelik sosyolojik çalışmaların artması, çocuk araştırma merkezlerinin kurulmasıve çocukluk konusunun sosyoloji bölüm programlarında yer alması, yeni çocukluksosyolojisi çalışmalarının gelişimini hızlandırmıştır. Sonuç olarak, söz konusu toplumsalgelişmelerin etkisinin yanı sıra çocukluk sosyolojisi alanındaki mevcut literatüre ilişkindeğerlendirmeler, bu disiplinin olgunlaşma sürecini halen yaşamakta olduğunugöstermektedir. Çocukluk sosyolojisinin gerek konuları bakımından çok boyutlu vederinlikli bir yapı arz etmesi, gerekse beslendiği inceleme alanının disiplinlerarası biriçerikte olması onun gelişim mecrasını belirlemede ve yönlendirmede etkili olmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇocukluk Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi ve Kuramsal Temellerien_US
dc.title.alternativeHistorical Development and Theoretical Foundations of Childhood Sociologyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage461 - 486
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage486en_US
dc.identifier.doi10.21497/sefad.845480-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid449798en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.11. Sociology-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
57f2a978-9aae-4b49-86e1-ef02c95d3d3e.pdf480.2 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

476
checked on May 27, 2024

Download(s)

126
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.