Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44952
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Toker Uğurlu, Tuğçe | - |
dc.contributor.author | Atabay, Elif Zeynep | - |
dc.contributor.author | Tosun, Ezgi | - |
dc.contributor.author | Yılmaz, Egenur | - |
dc.contributor.author | Öztürk, Mert | - |
dc.contributor.author | Ateşci, Figen | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:25Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:25Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1300-6622 | - |
dc.identifier.issn | 2602-3148 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44952 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5505/deutfd.2020.86648 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Ruhsal sorunları olan hastalar, sağlık çalışanlarının tutumlarına karşı oldukça duyarlıdırlar. Ayrımcı ve reddedici davranışlar olarak özetleyebileceğimiz damgalayıcı tutumların varlığının sağlık çalışanlarında değerlendirilmesi bu nedenle önemlidir. Tıp fakültesi eğitim modeli içerisinde yer alan bir uygulama ve değerlendirme yöntemi olan “Özel Çalışma Modülü” araştırması olarak planlanan bu çalışmanın amacı dönem 1 ve 6 öğrencilerinin psikolojik damgalama eğilimini ölçmek ve karşılaştırmaktır.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya toplam 268 öğrenci katıldı. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ve Damgalama (Stigma) Ölçeği kullanılarak toplandı.Bulgular: Ankete katılan toplam 268 öğrencinin %69’u dönem 1, %31’i dönem 6 idi. Öğrenciler sosyodemografik ve damgalama ile ilişkili özellikler açısından benzer bulundu (p>0,05). Damgalama Ölçeği puanlarının karşılaştırması sonucunda; dönem 1 ortalama ölçek puanı 47,39±9,81, dönem 6 ortalama ölçek puanı ise 47,76±9,67 olarak saptandı (p=0,775). Ölçeğin dört alt boyutu için hesaplanan ortalamalar da iki grup arasında benzer bulundu (p>0,05). Ayrıca erkek cinsiyette olmanın kadın cinsiyete göre damgalama eğilimi riskini 2,880 kat artırdığı bulundu (p=0,001).Sonuç: Benzer sosyodemografik özelliklere sahip olan öğrenci grubunda, hem dönem 1 hem de dönem 6’da düşük damgalama eğilimi saptanmıştır. Eğitimin etkisi çeşitli kısıtlılıklar nedenli net olarak incelenememiş olsa da tıp eğitimi içerisine empati, damgalama, iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik teorik ve uygulamalı programların dahil edilmesinin genç hekimlerin damgalayıcı tutumlarına olumlu etki edebileceğini düşünmekteyiz. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Tıp fakültesi öğrencilerinde psikolojik damgalama eğilimi: Bir Özel Çalışma Modülü örneği | en_US |
dc.title.alternative | Psychological stigmatization tendency among medical school students: an example of a special study module | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 34 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 253 - 261 | - |
dc.identifier.startpage | 253 | en_US |
dc.identifier.endpage | 261 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5505/deutfd.2020.86648 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 431916 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
73aabb2b-6394-4653-8769-cbe514172e9c.pdf | 519.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
84
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.