Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44952
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorToker Uğurlu, Tuğçe-
dc.contributor.authorAtabay, Elif Zeynep-
dc.contributor.authorTosun, Ezgi-
dc.contributor.authorYılmaz, Egenur-
dc.contributor.authorÖztürk, Mert-
dc.contributor.authorAteşci, Figen-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:25Z-
dc.date.available2022-05-17T12:45:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-6622-
dc.identifier.issn2602-3148-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44952-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5505/deutfd.2020.86648-
dc.description.abstractAmaç: Ruhsal sorunları olan hastalar, sağlık çalışanlarının tutumlarına karşı oldukça duyarlıdırlar. Ayrımcı ve reddedici davranışlar olarak özetleyebileceğimiz damgalayıcı tutumların varlığının sağlık çalışanlarında değerlendirilmesi bu nedenle önemlidir. Tıp fakültesi eğitim modeli içerisinde yer alan bir uygulama ve değerlendirme yöntemi olan “Özel Çalışma Modülü” araştırması olarak planlanan bu çalışmanın amacı dönem 1 ve 6 öğrencilerinin psikolojik damgalama eğilimini ölçmek ve karşılaştırmaktır.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya toplam 268 öğrenci katıldı. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ve Damgalama (Stigma) Ölçeği kullanılarak toplandı.Bulgular: Ankete katılan toplam 268 öğrencinin %69’u dönem 1, %31’i dönem 6 idi. Öğrenciler sosyodemografik ve damgalama ile ilişkili özellikler açısından benzer bulundu (p>0,05). Damgalama Ölçeği puanlarının karşılaştırması sonucunda; dönem 1 ortalama ölçek puanı 47,39±9,81, dönem 6 ortalama ölçek puanı ise 47,76±9,67 olarak saptandı (p=0,775). Ölçeğin dört alt boyutu için hesaplanan ortalamalar da iki grup arasında benzer bulundu (p>0,05). Ayrıca erkek cinsiyette olmanın kadın cinsiyete göre damgalama eğilimi riskini 2,880 kat artırdığı bulundu (p=0,001).Sonuç: Benzer sosyodemografik özelliklere sahip olan öğrenci grubunda, hem dönem 1 hem de dönem 6’da düşük damgalama eğilimi saptanmıştır. Eğitimin etkisi çeşitli kısıtlılıklar nedenli net olarak incelenememiş olsa da tıp eğitimi içerisine empati, damgalama, iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik teorik ve uygulamalı programların dahil edilmesinin genç hekimlerin damgalayıcı tutumlarına olumlu etki edebileceğini düşünmekteyiz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTıp fakültesi öğrencilerinde psikolojik damgalama eğilimi: Bir Özel Çalışma Modülü örneğien_US
dc.title.alternativePsychological stigmatization tendency among medical school students: an example of a special study moduleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage253 - 261-
dc.identifier.startpage253en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.identifier.doi10.5505/deutfd.2020.86648-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid431916en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
73aabb2b-6394-4653-8769-cbe514172e9c.pdf519.78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on May 27, 2024

Download(s)

72
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.