Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFiliz, Hacer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:09Z-
dc.date.available2022-05-17T12:46:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1309-6672-
dc.identifier.issn2618-6322-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44986-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29029/busbed.733445-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kapsamında kitle iletişim araçlarının içeriklerindemevcut olan standartlaşma ve bu standartlaşmanın medya organlarını kullananbireyleri tek tip bir insan haline dönüştürmesi durumu açıklanmaya ve bu durumadikkat çekilmeye çalışılmıştır. Özellikle 1950’li yıllardan itibaren dünya ülkeleriüzerindeki tesir gücü her geçen gün artan küreselleşmenin etkisi birçok alandahissedilse de küreselleşme en çok iletişim teknolojileri ve özellikle kitle iletişimaraçları alanında kendisini göstermiştir. Küreselleşmenin etkisiyle ortaya çıkanve dünya üzerinde kitle kültürü ve popüler kültürün en önemli taşıyıcısıkonumunda bulunan kitle iletişim araçlarının içerikleri benzer hale getirilmiştir.Çünkü bu benzerlik sayesinde kitleleri kontrol altında tutmak daha kolayolacaktır. Benzer içeriklere her gün ve mobil cihazların yaygınlaşmasıyla beraberher an maruz kalan birey, süreç içerisinde toplum içinde yaşamını sürdüren diğerbireylerle aynı içeriklere sürekli maruz kaldığı için birbirinin aynısı yani tek tipbir bireye dönüşmektedir. Dolayısıyla, oluşturulan bu çalışmada öncelikle kitleiletişim araçlarının içeriklerini belirleyen etmenler ve söz konusu bu içeriklerinsüreç içerisinde dönüşümü ortaya konulacaktır. Son olarak ise, tek tip algısınınoluşturulması ile benzer içeriklerin üretilmesi konusu irdelenecek ve bu benzeriçeriklerin neticesinde oluşan tek tip bireyler olgusu tartışılacaktır. Literatürtaraması yönteminin kullanıldığı çalışmada aynı zamanda literatürde var olanbilgiler sentezlenerek kitle iletişim araçlarının standart formdaki içeriklerininbireyler ile olan ilişkisi eleştirel bir bakış açısıyla açıklanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKitle iletişim araçlarının standart içerikleri ekseninde oluşan tek tip bireyleren_US
dc.title.alternativeSingle type individuals occured from the axis of standard contents of mass communication toolsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage467 - 488-
dc.identifier.startpage467en_US
dc.identifier.endpage488en_US
dc.identifier.doi10.29029/busbed.733445-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid377568en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
902dd7bb-ebdc-4bcb-951c-5cd54d4ec254.pdf549.96 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.