Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKartal, Asiye-
dc.contributor.authorKılınç, Eda-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:14Z-
dc.date.available2022-05-17T12:46:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2564-6311-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45027-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35232/estudamhsd.646806-
dc.description.abstractÇalışma öğrencilerde yaralanmaları önlemeye yönelik okul temelli eğitim programlarının etkililiğini değerlendirmek ve öğrencilerin güvenlik önlemi almaları, kendini koruma becerileri, davranışları ve bilgileri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sistematik derlemede; “Pubmed, Wiley Interscience, Sciencedirect, Cochrane Library ve EBSCOhost olmak üzeri 5 veri tabanından ulaşılabilen, 2000-2019 yılları arasında yapılan araştırmalar incelenmiştir. Çalışmada Türkçe ve İngilizce olarak “Okul temelli yaralanma önleme programları" "Çocuk ve adolesanlarda yaralanmaları önleme", "Çocuk ve adolesanlarda istemsiz yaralanmalar", "Okul yaralanmaları" anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Bu bağlamda; araştırmaya dahil edilme kriterlerine uyan 7 çalışma sistematik derleme kapsamında değerlendirilmiştir. Sistematik derlemeye dahil edilen araştırmaların 5’i randomize kontrollü deneysel, 2’si yarı deneysel araştırma tasarımına sahiptir. Eğitim programları, akran öğretimi, birden fazla eğitim oturumları, çeşitli yaklaşımlar (örneğin, güvenlik ekipmanlarının sağlanması, ailelere güvenlik ile ilgili mektup gönderilmesi, öğrencilere güvenlik konulu ev ödevi verilmesi ve ders müfredatına güvenlik konularının eklenmesi) yer almıştır. Elde edilen araştırma sonuçlarına göre okul temelli uygulanan eğitim programlarının farklı kültürlerde ve eğitim sistemlerinde yapılmış olmasına rağmen yaralanmaları önlemede etkili olduğu saptanmıştır. Çalışmaların etkili olduğu alanlar trafik, spor, yangın ve yaya güvenliğidir. Bu sistematik derlemede incelenen çalışmalar yaralanmaları önlemede bize rehber olsa da okul temelli yaralanma önleme programlarının yaralanma olayları üzerindeki etkisini değerlendirmek için daha yüksek kaliteli çalışmalara ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEskişehir Türk dünyası uygulama ve araştırma merkezi halk sağlığı dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaralanmaları önlemede okul temelli eğitim programları: Sistematik derlemeen_US
dc.title.alternativeSchool based training programs for preventing injuries: Systematic reviewen_US
dc.typeReporten_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage131 - 141-
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.doi10.35232/estudamhsd.646806-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid487783en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
b3471030-74fa-4b8a-9128-8d9dd2117b5c.pdf369.81 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on May 27, 2024

Download(s)

36
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.