Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45108
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkar, Hüseyin-
dc.contributor.authorÇelik, Osman Tayyar-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:23Z-
dc.date.available2022-05-17T12:46:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1301-6229-
dc.identifier.issn2148-0710-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45108-
dc.description.abstractBu çalışma, geleneksel eğitim-öğretim araç gereçleri ile karşılaştırıldığında akıllı tahtakullanımının öğrenilenlerin kalıcılığı ve öğrencilerin derse yönelik tutumu üzerindekietkisini meta-analiz yöntemiyle incelemeyi amaçlamaktadır. Literatür taraması yoluyla,dâhil edilme kriterlerine uygun toplam 23 çalışma meta-analize dâhil edilmiştir. Öncelikle,meta-analize dâhil edilen çalışmaların seçiminde yanlılık olup/olmadığı kontrol edilmiştir.Yapılan analizler yayın yanlılığının söz konusu olmadığını göstermiştir. Analizlerrastgele etkiler modeline göre yapılmıştır. Kalıcılık için yapılan analiz sonucunda akıllıtahta kullanımının kalıcılık üzerinde pozitif yönde, anlamlı ve geniş düzeyde (ES(g) = .98,p < .05) etki büyüklüğüne sahip olduğu, hesaplanan etki büyüklüğünün çalışmalarınyayınlanma yılı, örneklem büyüklüğü ve deney uygulama sürelerine göre anlamlı şekildefarklılaşmadığı belirlenmiştir. Derse yönelik tutum için yapılan analiz sonucunda iseakıllı tahta kullanımının derse yönelik tutum üzerindeki etki büyüklüğünün pozitif yönde,anlamlı ve orta düzeyde (ES(g) = .66, p < .05) olduğu, etki büyüklüğünün çalışmalarınyayın türü, yapıldığı okul kademesi, yayınlanma yılı, örneklem büyüklüğü ve deney uygulamasürelerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sonuçlar öğrenme vetutum kuramları, ilgili araştırma sonuçları açısından tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAkıllı tahta kullanımının kalıcılığa ve derse yönelik tutuma etkisien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Using Interactive Boards on Permanence of Learning and Attitudes Against Coursesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue81en_US
dc.identifier.startpage171 - 188-
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid363019en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept01. Pamukkale University-
Appears in Collections:Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
5eb680a4-c984-4fb4-88b0-229bef5ed4f5.pdf714.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

266
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

148
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.